رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: با شرکت نکردن در "چهارشنبه سوری" در مهار کرونا سهیم باشیم.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بسیاری از تجمعات حتی اجتماعات و مهمانی‌های خانوادگی را در کشور لغو کرد، تا مردم نسبت به شیوع این ویروس همه گیر در امان بمانند.

امینی افزود: یکی از آیین‌هایی که در آستانه سال نو برگزار می‌شود " آیین چهارشنبه سوری" است که این آیین جشنی در غروب سه شنبه (شب چهارشنبه) پایان هر سال برگزار می‌شود، ولی این سال‌ها بیشتر به جای همنشینی خانوادگی شبیه به میدان ترقه بازی برای برخی از جوانان شده است.

او اضافه کرد: حالا با شیوع ویروس کرونا برگزاری چهارشنبه سوری و اجتماع در برخی از این آیین ها، می‌تواند در گسترش و انتقال این ویروس کمک کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ویروس کرونا خطرات چهارشنبه سوری امسال را مضاعف کرده، اذعان کرد: علاوه بر خطر انفجار مواد محترقه غیرمجاز که می‌توانند منجر به مصدومیت‌های فیزیکی شوند، این خطر هم وجود دارد که دست به دست شدن این مواد منجر به انتقال ویروس کرونا از افراد ناقل به دیگران شود.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: همچنین حضور جمعی و خانوادگی افراد در مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ چرا که در چنین تجمعاتی ویروس کرونا به راحتی می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود، بنابراین نیروی انتظامی باید تمام کوشش خود را به کار گیرد تا چنین تجمع‌هایی شکل نگیرد.

او با ذکر اینکه شکست ویروس کرونا با شعار دادن ممکن نیست و در فضای مجازی هم نمی‌شود ویروس کرونا را شکست داد، تصریح کرد: در عمل همه باید اصول پیشگیری را رعایت کنیم؛ زیرا چرخش سریع این ویروس در جامعه باعث مبتلا شدن افراد بیشتری می‌شود و نظام درمانی را از پای در آورده، مرگ و میر را بالا می‌برد.

امینی خاطرنشان کرد: متولیان بهداشتی بار‌ها اعلام کرده‌اند که برای غلبه بر کرونا در هیچ کجای دنیا، راهی جز کاهش تردد و مراودات اجتماعی و در خانه ماندن وجود ندارد، بنابراین باید در شب چهارشنبه آخر سال تا می‌توانیم در خانه‌هایمان بمانیم و به همدیگر کمک کنیم تا هر چه زودتر شیب شیوع و ابتلای این بیماری ویروسی نزولی شود.

او گفت: اگر شب چهارشنبه سوری را در خانه بمانیم، علاوه بر اینکه از صدمات فیزیکی در امان می‌مانیم، می‌توانیم از گسترده‌تر شدن زنجیره شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.