مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد از آغاز خرید توافقی محصولات پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی تولیدی کشاورزان جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، یداله جوادپور، مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: به منظور حمایت از کشاورزان استان‌های جنوب کشور و پیرو ابلاغ دستورالعمل خرید توافقی محصولات پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی به شبکه عظیم تعاونی‌های روستایی و کشاورزی سراسر کشور، از اسفند ماه سال امسال خرید توافقی و عرضه مستقیم محصول پیاز تولیدی منطقه جنوب کرمان از سوی شبکه تعاون روستایی استان یزد آغاز شد.

او افزود: شبکه اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید استان یزد به عنوان بخشی از شبکه عظیم تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور به منظور ایجاد تعادل در بازار محصولات کشاورزی، حمایت و جلوگیری از ضـرر و زیان وارده به کشاورزان مطابق با دستورالعمل ابلاغی از سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، اقدام به خریـد توافقی محصولات تولیدی کشاورزان می‌کند.

جوادپور ادامه داد: با هدف حمایت از کشاورزان تولید کننده پیاز و به منظور حمایت از مصرف کنندگان، با شروع عملیات خرید توافقی سه محصول پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی تولیدی کشاورزان جنوب کشور، از دهم اسفند ماه امسال پیاز سفید درجه یک منطقه جیرفت با قیمت هر کیلو دو هزار و ۵۰۰ تومان در دو غرفه روستا بازار تعاون روستایی استان یزد واقع در بلوار دانشجو و بلوار جهاد جهت عموم مردم شریف استان به صورت مستقیم عرضه می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: تولید زمستانه و خارج فصل محصول پیاز در جنوب شرق کشور بیش از ۶۰۰ هزار تن است این در حالی است که مصرف ماهانه محصول پیاز در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تن است.

جوادپورگفت: با تصمیم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به منظور حفظ تعادل بازار و حمایت از کشاورزان جنوب شرق کشور شامل جنوب استان کرمان، شرق هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان عملیات خرید توافقی مازاد تولید پیاز این مناطق از سوی شبکه عظیم تعاون روستایی و کشاورزی کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.