کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز مبارزه بر علیه علف‌های هرز در سطح ۶۰۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، موید خادم الحسینی، کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، گفت: کار مبارزه با علف‌های هرز از مزارع گندم و جو همزمان با گرم شدن هوا از اوایل اسفند آغاز شده و احتمالا تا اواخر فروردین ماه ادامه می‌یابد.

او، با اشاره به اینکه  کار مبارزه با علف‌های هرز در تمامی مزارع گندم و جو آبی شهرستان انجام می‌شود، بیان کرد: امسال برآورد می‌شود میزان مبارزه با علف‌های هرز در استان به ۶ هزارهکتار از مزارع گندم و جو آبی برسد.

خادم الحسینی، با تاکید بر  نحوه مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز  مزارع در شرایطی انجام می‌شود که ۴۸ ساعت قبل از آغاز مبارزه هیچ بارندگی رخ نداده باشد و اراضی هم مرطوب نباشند و دمای هوا باید بالاتر از پنج درجه سانتیگراد باشد.

او، ادامه داد:  نبود وزش باد، استفاده از دوز کافی از سموم در کنار استفاده از میزان کافی آب در مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز از مواردی است که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.

کارشناس مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، افزود: از کشاورزان درخواست  کرد برای انتخاب نوع سم با کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مشورت کنند.

او، با اشاره به تدارک سم برای مقابله با علف‌های هرز موجود در مزارع گندم و جو شهرستان ارسنجان، اضافه کرد: اگرچه مشکلی برای تامین سم مورد نیاز کشاورزان نداریم، اما به دلیل افزایش حداقل دو برابری قیمت سموم، ممکن است کشاورزان با کمبود نقدینگی برای تامین سم مواجه شوند.

خادم الحسینی، با بیان اینکه بی‌توجهی به مبارزه با علف‌های هرز کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری با افت مواجه می کند، اظهار کرد: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو که جزء محصولات استراتژیک هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل ۳۰ درصد می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.