نماینده مردم آبادان خواستار پرداخت حق عوارض فاز دو پالایشگاه آبادان به حساب شهرداری آبادان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام خبر دیدار با لیلا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور با موضوع پرداخت عوارض فاز دو پالایشگاه آبادان به حساب شهرداری آبادان گفت: متاسفانه کنسرسیوم فاز دو پالایشگاه آبادان بدون اخذ پروانه ساختمان عملیات احداث را آغاز کرده در حالی که طبق مواد ۱۰۰ و ۱۰۳ قانون شهرداری‌ها، کلیه مالکین، وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و خصوصی موظف هستند قبل از هر گونه اقدام نسبت به کار‌های عمرانی واقع در محدوده شهر، از شهرداری پروانه ساخت و مجوز کتبی بگیرند.

او افزود: این موضوع قبلا نیز به  زنگنه وزیر نفت مطرح شد و متعاقب آن نشست های کارشناسی و بازدید‌های میدانی با حضور مدیران فاز دو، کارشناسان استانداری و شهرداری برگزار شد و استحقاق شهرداری آبادان در دریافت عوارض محرز شد.

مختار خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت پروژه با طرح این موضوع که بر اساس مقررات مناطق آزاد تجاری، شهرداری مجاز به مطالبه عوارض و صدور پروانه ساختمان نمی‌باشد تاکنون از پرداخت عوارض به شهرداری آبادان خودداری کرده است.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: صدور پروانه ساختمان برای املاک واقع در محدوده شهر از وظایف ذاتی شهرداری هاست و علاوه بر این مطابق مصوبه مورخ ۴/۱۱/۸۵ هیأت محترم وزیران، درآمد‌های شهرداری آبادان ناشی از اخذ عوارض با رعایت مقررات مربوطه کماکان برقرار است.

مختار افزود: معاون حقوقی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به نامه اینجانب نیز تکلیف را مشخص و صراحتاً اعلام کرد که موضوع اخذ عوارض شهرداری در محدوده قبلی معتبر می‌باشد و شامل محدوده جدید نمی‌شود و واقعا هیچ مانعی برای پرداخت عوارض به شهرداری آبادان باقی نمانده است.

او گفت: خوشبختانه معاون حقوقی رئیس جمهور   با رویکرد سازنده و مثبت از پیگیری‌های اینجانب استقبال کردند و ان شاءالله به زودی ثمرات این نشست را خواهیم دید.

مختار یادآور شد: با پرداخت عوارض شهرداری آبادان توسط کنسرسیوم فاز دو پالایشگاه حوزه خدمات شهری چابک‌تر و فعالیت‌های عمرانی شهرداری افزایش چشمگیری خواهد داشت و مردم در مناطق مختلف که گلایه‌های به حقی بابت نارسایی‌های امور شهری دارند می‌توانند خدمات مناسب تری دریافت کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.