برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستا‌های ارومیه ۲۸ مورد ابتلا به کرونا را در پی داشت.

علی صدقیانی فر رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، اظهار کرد: در پی مراجعه یک فرد با علایم سرما خوردگی به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت مرکز بهداشت شهرستان ارومیه و آزمایش سریع کرونا از وی،  که پاسخ آزمایش مثبت بود، اجرای برنامه محله محور " سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" در اولویت قرار گرفت.

او ادامه داد: از اعضای خانواده و افراد در تماس نزدیک فرد یاد شده نمونه آزمایش سریع اخذ شد که متاسفانه جواب تست اعضای خانواده هم مثبت اعلام شد.

صدقیانی افزود: با بررسی‌های کارشناسی انجام شده و رهگیری بیماری مشخص شد که فرد مذکور و اعضای خانواده اش بعد از شرکت در یک مراسم عروسی به بیماری مبتلا شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت مرکز بهداشت از افراد شرکت کننده در مراسم نیز نمونه اخذ گردید که ابتلا ۲۸ نفر دیگر تایید شد که سه نفر از ایشان بستری شدند و ۲۵ نفر نیز درر قنطینه خانگی می‌باشند.

او اظهار کرد: با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا اجرای طرح محله محور " سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" برای کنترل بیماری کرونا در این روستا، آزمایش ۴۹۶ نفر از جمعیت آن، بستن مغازه‌ها و نانوایی اقدام شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه ضمن ابراز تاسف از این موضوع با اشاره به این موضوع که عادی انگاری بیماری موجب طغیان هرچه شدیدتر بیماری و افزایش تعداد بیماران و تلفات بیماری خواهد گردید از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شکست کرونا در کنار مدافعان سلامت باشند.

وی افزود: استفاده از ماسک، شست وشوی مناسب دست‌ها رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات هم چنان بهترین راه پیشگیری و مبارزه با کروناست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.