۸۶ مازندرانی از اول امسال تا پایان دی ماه به علت حوادث کار جان باختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۸۶ نفر در مازندران از اول امسال تا پایان دی ماه به علت حوادث کار جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه از این تعداد ۷۰ نفر متاهل و ما بقی مجرد بودند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود در این مدت سقوط از بلندی با ۴۱ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۲۳، جسم سخت با ۱۷، سوختگی با ۳ و سایر با ۲ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار در این مدت با ۱۳ مورد در خرداد و مرداد ماه و کمترین آن با ۴ مورد در آبان ماه ثبت شده است.

او افزود: شهرستان‌های بابل و آمل هر کدام با ۱۱، نور با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرستان و بهشهر با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

دکترعباسی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۷۳۳ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد کاهش داشت که از این تعداد ۷۰۸ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

او با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.