مونسان گفت: استان مرکزی علاوه بر صنعتی بودن ظرفیت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد.

  علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به شهرستان دلیجان و در حاشیه افتتاح طرح مرمت کاروانسرای دودهک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: استان مرکزی علاوه بر صنعتی بودن ظرفیت تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد.

مونسان افزود: جمعیت ۲۵ میلیون نفری پیرامون این منطقه گردشگری و همجواری با استان‌های پرجمعیت زمینه مناسبی برای جذب گردشگر است که می‌تواند اشتغال و درآمد مردم را افزایش دهد.

او بیان کرد: اضافه شدن طرح‌های جاذب گردشگری به استان مرکزی سبب حرکت گردشگران به این استان می‌شود و کاروانسرای دودهک یک مکان اقامتی است و در کنار مراکز تفریحی می‌تواند جاذب گردشگر شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در تهران، استان مرکزی را به عنوان یک منطقه صنعتی می‌شناسند در حالیکه این استان دارای ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی نظیر محلات به عنوان شهر گل است.

زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: مرمت کاروانسرای دودهک دلیجان سبب حفظ این بنای تاریخی خواهد شد چرا که پیش از این وضعیت خوبی نداشت.

زندیه‌وکیلی افزود: سرمایه‌گذاری خوبی در محلات، دلیجان و خمین انجام شده و مراکز اقامتی متعددی در محلات و دلیجان در حال ساخت است و ظرفیت‌های گردشگری استان مرکزی در زمان تحریم می‌تواند به این استان صنعتی کمک کند.

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم در این مراسم گفت: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این استان سرمایه گذاری شده که   ۶۰۵ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وحید براتی زاده فرماندار دلیجان هم با بیان اینکه دومین شهر تاریخی کشور است گفت: این شهردارای طرح جامع است و تاریخ آن به قبل از اسلام بر می‌گردد.

براتی زاده افزود: توسعه گردشگری دلیجان با تامین اعتبار زیرساخت‌هایی نظیر جاده برای جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تحقق پیدا می‌کند و انعقاد قرارداد بلند مدت با سرمایه‌گذار و مدیرت استان قم بر سد ۱۵ خرداد از مهمترین مشکلات مناطق گردشگری دلیجان است.

او با اشاره به مرمت بازار شمس السلطنه نراق اضافه کرد: مرمت این مکان تاریخی به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره است و اگر تکمیل نشود کار‌های انجام شده بی اثر می‌شود

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.