رئیس پلیس فتا استان مرکزی نسبت به کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه فروش بلیط و تور‌های مسافرتی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی نسبت به هشدار در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه فروش بلیط و تور‌های مسافرتی شدار داد.

سرهنگ آنقی گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تعطیلات سال نو، هم وطنان جهت تهیه بلیط و تور‌های گردشگری از طریق فضای مجازی، باید مراقب باشند.

او اضافه کرد: در پی کسب خبری از اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان مبنی بر فعالیت بدون مجوز فردی در فضای مجازی در زمینه تبلیغ و اجرای تور‌های مسافرتی و گردشگری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: با تشکیل پرونده‌ای در این زمینه و آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان، فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس احضار شد.

او اظهار داشت: باتوجه به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز و همچنین دغدغه هموطنان برای تهیه بلیط، بازار خرید و فروش اینترنتی بلیط و تور‌های مسافرتی داغ است و در همین راستا افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد:تبلیغ و ثبت‌نام تور‌های مسافرتی با قیمتی بسیار پایین، ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های کلاهبرداری افراد سودجو بوده است.

او گفت: در موارد متعددی شهروندان متقاضی، مورد سوءاستفاده قرارگرفته و تبلیغات کذب این سودجویان منجر به کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی از مالباختگان شده است که این موضوع در خصوص تور‌های خارج از کشور متأسفانه متداول‌تر است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی همچنین با هشدار در خصوص رعایت مراقبت‌های لازم در هنگام تهیه اینترنتی بلیط افزود: کاربران برای خرید یا رزرو بلیط به سایت‌های معتبر مراجعه.

او بیان کرد: کاربران دقت کنند در هنگام پرداخت بهای بلیط، درگاه بانک مورد نظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد و از جستجوی شرکت‌ها و تعاونی‌های مختلف در موتور‌های جستجو خودداری کنند، چراکه مجرمان سایبری با بارگذاری سایت‌های تقلبی و جعلی کاربران را به دام می‌اندازند.

سرهنگ آنقی تاکید کرد: هموطنان کلیه تور‌ها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوز‌های لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه و حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به خرید بلیت و یا تور مسافرتی کنند.

او از مردم خوایت در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.