دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه،گفت : انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبین انتخابات شورا‌های اسلامی در شهر‌ها از ۲۰ اسفند آغاز و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد، گفت : ثبت نام از داوطلبین انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها نیز از ۱۶ تا ۲۲ فروردین انجام خواهد شد.

او گفت : ثبت نام از کاندیدا‌ها در این دوره به صورت الکترونیکی است و افراد می‌توانند خودشان و یا از طریق دفاتر پیشخوان و کافی نت‌ها ثبت نام انجام دهند و نیازی به مراجعه حضوری به فرمانداری جهت ثبت نام نیست.

او افزود: پس از مرحله ثبت نام، افرادی که برای حضور در انتخابات شورا‌ها ثبت نام کرده اند در بازه زمانی که به آن‌ها اعلام می‌شود باید با مراجعه به فرمانداری مدارک خود را تحویل دهند.

بالایی داشتن تابعیت ایران، اعتقاد و التزام به اسلام و ولایت فقیه و داشتن حداقل ۲۵ سال سن را از شروط نامزد شدن برای انتخابات شورا‌ها عنوان کرد و در خصوص مدرک تحصیلی مورد نیاز برای کاندیدا شدن در این انتخابات افزود: در روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار، خواندن و نوشتن و در روستا‌های با جمعیت بیشتر به مدرک دیپلم و در شهر‌های تا ۲۰ هزار نفر جمعیت به مدرک فوق دیپلم و شهر‌های با جمعیت بیشتر به مدرک تحصیلی لیسانس نیاز است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات شورا‌ها در ۳۵ شهر استان و همچنین تمام روستا‌هایی که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت بودند برگزار می‌شود، ادامه داد: برآورد‌ها نشان می‌دهد در صورت برگزاری انتخابات در تمام این شهر‌ها و روستاها، ۸۸۶۵ نفر شامل ۵۳۳۰ عضو اصلی و ۳۵۳۵ عضو علی‌البدل عضو شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های استان شوند، البته ممکن است در برخی روستا‌ها به دلیل کاندیدا نداشتن افراد، این انتخابات برگزار نشود.

 بالایی گفت: در انتخابات دوره ششم شورا‌های اسلامی بر اساس جمعیت شهرها، در یک شهر استان یازده عضو اصلی، در سه شهر هفت عضو و در ۳۱ شهر پنج عضو اصلی و در ۱۷ روستای استان پنج عضو اصلی و در ۱۳۸۶ روستا نیز سه عضو اصلی خواهیم داشت.

بالایی با بیان اینکه در این دوره انتخابات شورا‌های شهر در هشت شهر کشور به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که کرمانشاه هم یکی از این شهرهاست، افزود: در این شهر‌ها علاوه بر الکترونیکی بودن مراحل ثبت نام و...، کار اخذ رای و شمارش آرا و تجمیع آرا نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که هم به سرعت و هم دقت کار کمک بسیاری خواهد کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.