دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر، پیاده‌رو و معابر را متعلق به مردم دانست و گفت: تصرف پیاده‌رو و معابر از سوی مغازه‌داران نقض فاحش حقوق شهروندی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسلم الماسی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر گفت : تکالیف مقرر در ماده ۵۵ اصلاحی قانون شهرداری؛ سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌رو‌ها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت را ممنوع اعلام کرده است.

او گفت : باتوجه به اینکه معابر عمومی و پیاده‌رو‌های شهر روانسر و به ویژه خیابان اصلی توسط تعداد معدودی از کسبه تصرف شده و در قسمت‌هایی واقعا عبور و مرور با دشواری همراه است، ضرورت دارد این معابر توسط کسبه و اصناف ساماندهی شود.

دادستان شهرستان روانسر افزود: در مرحله اول اعلام می‌شود کسبه و مغازه‌داران نسبت به رفع تصرف معابر اقدام نمایند و در صورت عدم رفع تصرف از معابر و پیاده‌روها، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تدابیر اتخاذ شده اقدام قانونی انجام خواهد شد.

الماسی افزود: هدف از اجرای این طرح، جمع آوری دستفروشان خُرد از معابر و پیاده‌رو‌ها نیست بنابراین این افراد نگران نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر ادامه داد: به عنوان مدعی العموم حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم را پیگیری و برای صیانت از حقوق مردم ورود و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

الماسی گفت: به عنوان یک مطالبه‌گر و با استناد به قانون در جهت استیفای حقوق عامه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

بهینه کردن شبکه برق فشار ضعیف هشت روستای روانسر

مدیر برق شهرستان روانسر با اشاره به اصلاح و بهینه کردن شبکه برق فشار ضعیف هشت روستای این شهرستان و خط انتقال آب «کاوات»، گفت: برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال اعتبار از محل دریافت عوارض برق هزینه است.

ریوگار رضایی افزود: با این اعتبار شبکه فشار ضعیف داخلی روستا‌های «جانجان، ده باغ، کانی خضران، قلاین، مهرگان، ده باوکه، گراب علیا و مسکین آباد» و ۶۲۰ متر خط انتقال فشار توسط آب کاوات اصلاح و بهینه شده است.

او از احداث شبکه برق روستای جا به جا شده «پشت تنگ سلیمان» با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال خبر داد.

مدیر اداره برق روانسر افزود: طول شبکه فشار ضعیف داخلی شهرستان روانسر ۱۹۰ کیلومتر است که تاکنون حدود ٨۵ کیلومتر آن اصلاح و بهینه شده است.

او گفت: شهرستان روانسر ۵۶۴ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت، ۱۹۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سطح شهر و روستا‌ها و ۹۰۰ دستگاه ترانس برق دارد.

جوانرود در وضعیت آبی قرار دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود با بیان اینکه اکنون این شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد، گفت: این وضعیت به منزله تمام شدن کرونا نیست و باتوجه به شرایط شیوع ویروس، بیماری کرونا هر لحظه ممکن است، شعله‌ور شود.

مولودحسینی افزود: شهرستان جوانرود از نظر کرونا اکنون از وضعیت خوبی برخوردار است اما همچنان افراد کرونا مثبت و بستری از کوچک گرفته تا بزرگ در شهرستان وجود دارد.

او خطرات موج چهارم کرونا را یادآور شد و افزود: خطرات ویروس جهش یافته ۳۰ تا ۸۰ درصد نسبت به سایر ویروس‌ها بیشتر و ۳۰ درصد کشندگی دارد و اطفال و جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود به مردم توصیه کرد با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله شمال و جنوب کشور از پذیرش مهمان و مسافرت خوداری کنند.

حسینی گفت: همچنان به شهروندان توصیه می‌شود از دورهمی‌ها، شرکت در آیین‌های عزا و عروسی پرهیز کنند و در صورت ضرورت دستورالعمل های های بهداشتی را رعایت نمایند.

آرای مردم در انتخابات دژ مستحکمی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور

فرماندار دالاهو، آرای مردم در انتخابات را دژ مستحکمی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، نظام جمهوری اسلامی و سربلندی ملت ایران دانست و گفت: انتخابات عرصه تعیین سرنوشت است که باعث رشد و پویایی و امید به آینده بهتر می‌شود.

کرم محمدی انتخابات را در عرصه منطقه‌ای و ملی دارای اهمیت دانست و افزود: انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا یعنی مشارکت مستقیم مردم در مدیریت روستا و شهر‌های خود به استناد آنچه قانون گفته و انتخابات ریاست جمهوری نماد مردم سالاری دینی که بسیار با اهمیت است.

نماینده عالی دولت در دالاهو افزود: نقش و جایگاه رای مردم در انتخابات باعث افزایش ضریب امنیت ملی کشور و توفیق در سیاست خارجی است که گشایش اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

محمدی ادامه داد: کسانی که دل در گرو آبادانی و عزت و سرافرازی این انقلاب و سرزمین دارند باید در پای صندوق‌های رای حضور یابند.

او گفت: البته مشارکت حداکثری ملزومات و شرایطی دارد که بخشی از آن مردم هستند و بخشی تصمیم‌گیران و حضور کاندیدا‌های تمام سلایق ملتزم به قانون اساسی و جمهوری اسلامی، می‌تواند مشارکت حداکثری را به دنبال داشته باشد.

او گفت: هرچند آحاد مردم احساس مسئولیت در قبال امروز و فردای خود داشته و دارند، اما از نخبگان، بزرگان، معتمدان، متنفذان، سادات اهل حق، روحانیت، فعالان اهل قلم و مطبوعات و فعالان حوزه مدنی انتظار می‌رود در این برهه حساس از تاریخ کشور مردم را ترغیب و تشویق به مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ نمایند.

قصرشیرین از نظر آب و هوایی اکنون اقلیم مناسبی دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین با توجه به اینکه این شهرستان از نظر آب و هوایی اکنون اقلیم مناسبی دارد از هموطنانمان و هم استانی‌ها خواست به دلیل شرایط کرونا به این منطقه مسافرت نکنند چرا که زمان مناسبی برای سفر نیست.

حجت الله خدرویسی افزود: ویروس جهش یافته کرونا در کمین افراد است و سلامت همگان را تهدید می‌کند و از این رو از مردم درخواست می‌کنیم برنامه‌های سفر ومسافرت خود را لغو کنند.

او با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، گفت: ورود افراد بدون ماسک به بازارچه سنتی سرپوشیده شاه عباسی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا ممنوع است.

او گفت: این بازارچه همه روزه مملو از جمعیت خریداران و بازدیدکنندگان است که به منظور مقابله با ویروس کرونا تمام غرفه‌داران این مکان ملزم به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی هستند.

خدرویسی ادامه داد: یک تیم نظارتی متشکل از جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و صنعت معدن تجارت به صورت ثابت در محل بازارچه شاه‌عباسی مستقر و نسبت به آگاه‌سازی مردم برای مقابله با ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: در این محل ۱۳۷ غرفه دار فعالیت دارند از این رو همه روزه مملو از جمعیت خریداران مختلفی است که به این مکان برای تهیه لوازم مورد نیاز خود مراجعه می کنند و این مکان می‌تواند محلی برای انتقال ویروس کرونا باشد.

خدرویسی ادامه داد: نظارت بر بازار ادامه دارد و با متخلفانی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.