مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: به مناسبت روز قرآنی استان، امواج رادیویی و تلویزیونی مردم ایران را به مهمانی دهکده قرآنی کشور می‌برد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر و مسئول کارگروه تجلی و تبلیغ روز قرآنی استان بوشهر بیان کرد: به مناسبت ۱۶ اسفند سالگرد ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار و معرفی توانمندی‌های قرآنی استان به ویژه روستای چارَک به عنوان دهکده قرآنی کشور، صدا و سیمای مرکز بوشهر با تولید و پخش هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گستره استانی، ملی و فراملی ایرانیان را مهمان دهکده قرآنی کشور در شهرستان دشتی می‌کند.

او افزود: پخش ویژه برنامه قرآنی در روستای چارک دهکدۀ قرآنی کشور، مراسم تجلیل از نیم قرن خدمات قرآنی استاد عبدالله زاده مدرس نمونه کشوری و خادم القرآن با نشان ملی، محافل قرآنی امامزادگان، برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی هنری با محوریت قرآن و عترت، نواخته شدن زنگ قرآنی در مدارس، استفاده از ظرفیت شبکه شاد و رونمایی از سند چشم انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر از جمله این برنامه‌هاست.


بیشتر بخوانید


مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر ادامه داد: علاوه بر شبکه استانی بوشهر، شبکه قرآن و برخی از شبکه‌های سراسری این رویداد مهم فرهنگی مذهبی را پوشش رسانه‌ای می‌دهند.

ناظر عنوان کرد: صدا و سیما و بیش از صد رسانه مکتوب، الکترونیکی و مجازی استان ۵۲ برنامه ستاد نکوداشت روز قرآنی استان بوشهر با محوریت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان را به مردم سراسر ایران انعکاس می‌دهند.

نامگذاری ١٦ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است.

آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در اهرم متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج گذراند و سپس عازم عراق شد. وی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دلیل نامگذاری قرآن رمزدار این است که در این کتابت همه صفحات ۱۱ سطری است و بدون استثناء در تمام صفحات حرف یا کلمه اولِ سطر‌های اول و یازدهم، دوم و دهم، سوم و نهم، چهارم وهشتم، و پنجم و هفتم مشابه است و فقط حرف و یا کلمه اول سطر ششم به علت نداشتن سطر مقابل آزاد است.

مرحوم معتقد حروف متقارن صفحات را با جوهر قرمز و بقیه را باجوهر مشکی تحریر کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.