مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امسال ۲۰۵ عنوان کتاب در استان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: کتاب‌های تازه منتشر شده با بیش از ۱۸۰ هزار شمارگان به تازه‌های نشر استان اضافه شده اند.

او با اشاره به اینکه مجوز چاپ در کمترین زمان برای کتاب‌های آماده نشر صادر می‌شود، افزود: این کتاب‌ها در حوزه‌های علوم محض، اجتماعی، اسلام شناسی، هنر، زبان، فلسفه، ادبیات، تاریخ و کودک چاپ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این مدت ۳۱۰ مجوز چاپ کتاب در استان صادر شده است گفت: تا پایان سال تعداد قابل توجهی از این آثار چاپ و منتشر می‌شود.

احسانی با بیان اینکههماکنون ۵۰ ناشر در استان همدان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: استان همدان جزو ۱۰ استانی است که از سال ۹۶ مجوز چاپ کتاب صادر می‌کند و از ابتدای امسال این روند سامانه‌ای شده و در مدت یک تا دو هفته مجوز لازم می‌شود.

او به حمایت از بازار چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: برای حمایت از مولفان و ناشران، امسال حدود چهار هزار نسخه از کتاب‌های منتشر شده، با تامین  ۷۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان هزینه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خریداری شده است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.