مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، بر آموزش به عنوان اصلی‌ترین رکن اجرایی شدن پژوهش‌های محیط‌زیستی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در آخرین نشست شورای پژوهش و فناوری حفاظت محیط‌زیست در سال ۹۹ گفت: راهکار‌های عملیاتی مقابله با تعارض خرس در مناطق به بحث و بررسی گذاشته شد.

او افزود: در این نشست، آموزش کارشناسان، طبیعت دوستان و جوامع محلی به عنوان اصلی‌ترین راهکار اجرایی رفع تعارض‌های انسان و حیات وحش مطرح شد.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به برگزاری وبینار تخصصی رایگان رفع تعارض انسان، دام و حیات وحش، اضافه کرد: برنامه‌هایی در این اداره کل برای آموزش همگانی گروه‌های هدف تدوین شده است که این برنامه‌های آموزشی با توجه به اولویت‌های مکانی تعیین شده در طرح‌های پژوهشی، اجرایی می‌شوند.

او ادامه داد: اجرای این آموزش ها، با مشارکت متخصصان و همکاری ارگان‌های مختلف، تسهیل‌گری سمن‌ها و پذیرش جوامع محلی امکان‌پذیر است.

احمدی با تأکید بر انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه محیط‌زیست گفت: در سال‌های گذشته که اعتبارات محیط‌زیست به صورت استانی بود یک درصد اعتبارات به حوزه پژوهش اختصاص داده می‌شد، اما با ملی شدن اعتبارات یک درصد تجمیع و به استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

شورای پژوهش و فن‌آوری حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، با هدف ارتقای سطح آگاهی‌های زیست محیطی و اشاعه فرهنگ آن در آحاد مختلف جامعه کشور برای دستیابی به راه حل‌های مطلوب مسائل محیط زیستی تشکیل شده و از حمایت دانشگاهیان، متخصصان و کارشناسان محیط زیست بهره‌مند است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار