میرزازاده حفاری چاه‌های اکتشافی را ستیز با طبیعت ناشناخته دانست و گفت: حساسیت عملیات حفاری به سبب دسترسی نداشتن به اطلاعات و دیتای سازند است.

علی میرزا زاده رئیس دستگاه حفاری ۳۱ فتح شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حساسیت عملیات حفاری چاه‌های اکتشافی به سبب دسترسی نداشتن کامل به اطلاعات و دیتای سازند است و به همین دلیل حفر برای نخستین بار در موقعیت‌های عملیاتی در مدت زمان طولانی و با دقت عمل مضاعف صورت می‌پذیرد.

او با بیان اینکه این مورًد در چاه‌های توسعه‌ای به علت شناسنامه دار بودن چاه‌ها متفاوت و حفاران با دید بازتر عملیات حفاری را پیگیر می‌شوند، افزود: حفاری چاه‌های نفت و گاز در جهان به لحاظ ناشناخنه بودن شرایط سازند‌ها و مخازن حساسیت خاص خود را دارند و با وجود شرایط مطالعاتی مناطق عملیاتی به روال معمول با ریسک بالا انجام می‌شود.

میرزازاده حفاری را ستیز با طبیعت ناشناخته توصیف کرد و اظهار داشت: در میدان‌های نفتی آزادگان، جفیر، گچساران، اهواز، بی بی حکیمه، کوپال و میدان گازی کیش در حفاری چاه‌های توسعه‌ای و اکتشافی در مسئولیت‌های مختلف انجام وظیفه کرده است.

او ادامه داد: از شاخص‌های مهم کار در شرکت ملی حفاری به عنوان یک شرکت مادر تخصصی با توان ارائه همزمان عملیات حفاری و خدمات یکپارچه جانبی مرتبط با این صنعت، توجه به امر آموزش می‌باشد که با جدیت برنامه ریزی و پی جویی می‌شود و همین امر موجب تقویت پشتوانه آموزشی و کارآیی مطلوب کارکنان شده و متخصصان این شرکت را از نظر سطح دانش تئوری، عملی و تجربی فنی و تخصصی در سطح شرکت‌های حفاری در ردیف بهترین‌ها قرار داده است.

میرزا زاده با اشاره به اینکه دستگاه حفاری ۳۱ فتح تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی _ ۲ است، بیان داشت: این دستگاه از اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۰ به ناوگان حفاری شرکت پیوست و تاکنون حفر و تکمیل ۱۷ حلقه چاه به متراژ ۶۲ هزار و ۳۱۴ متر را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.