معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری از بومی سازی قطعه اساسی در سامانه بالابری دستگاه حفاری با همکاری دانشگاه آزاد خبر داد.

بهنود منصور نژاد معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایراندر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: قطعه کاربردی اساسی در مجموعه تجهیزات بالابری دستگاه حفاری در هم افزایی میان متخصصان این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بومی سازی و در چرخه عملیات قرار گرفت.

او با بیان اینکه ساخت Stop Ring که از قطعات Hook & Traveling BLook دستگاه حفاری است و در نتیجه همکاری و تعامل میان صنعت و دانشگاه به دانشگاه آزاد اهواز سفارش داده شد، افزود: این قطعه به روش فورجینگ و بهینه سازی متریال اولیه نسبت به نمونه خارجی آن با تلاش تیم مهندسی این واحد دانشگاهی و با نظارت واحد کنترل کیفیت و مهندسی ساخت مدیریت پژوهش فناوری و مهندسی ساخت شرکت ساخته و پس از تست‌های میدانی و اخذ تائیدات لازم در فهرست قطعات و تجهیزات ساخت داخل ثبت شد.

منصور نژاد بیان کرد: در زمان حاضر شرکت ملی حفاری ایران با بیشتر دانشگاه‌های کشور، خاصه دانشگاه‌های صنعتی همکاری موثر و مستمر دارد و ساخت شماری از قطعات و تجهیزات کاربردی در دستگاه‌های حفاری و خدمات جانبی فنی و تخصصی در دست ساخت و یا به تولید انبوه رسیده است.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: همکاری میان این شرکت با مراکز علمی و پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان و صنعتگران داخلی تا کنون منجر به بومی سازی افزون بر ۲۲ هزار قلم با احتساب تکثیر و برحسب تنوع ساخت داخل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود محدودیت‌ها و شرایط تحریم تحمیل شده، این شرکت با اتکا به توانمندی‌های داخلی و بومی سازی هزاران قطعه پرمصرف و مورد استفاده در صنعت حفاری توانسته است به نحو مطلوب پاسخگوی نیاز‌های صنعت نفت کشور در بخش حفاری چاه‌های نفت و گاز باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.