رئیس بنیاد مستضعفان گفت:آثار تاریخی موزه‌های بنیاد مستضعفان از هیچ موزه‌ای جمع آوری نشده بلکه آن‌ها از املاک مختلف حکومت پهلوی گرد آوری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در آئین افتتاح مجتمع فرهنگی- موزه‌ای سردار آسمان‌ها، اظهار کرد:در این مجتمع فرهنگی- موزه ای  پنج هزار اثر تاریخی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و بسیاری از آثار تاریخی و قدمتی کشور نیز همچنان در اختیار بنیاد مستضعفان محفوظ است .

فتاح افزود: در موزه‌های بنیاد مستضعفان آثار با قدمت چند هزارساله قرار گرفته شده که از بیستم اسفند ماه در این موزه ها به روی علاقه‌مندان باز خواهد شد و عموم مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توانند از این موز‌ها بازدید کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این آثار از هیچ موزه‌ای جمع آوری نشده بلکه آنها از املاک مختلف حکومت پهلوی جمع آوری شده‌اند.

فتاح ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای آثار ادوار مختلف تاریخی که در اختیار بنیادمستضعفان قرار دارد، آمادگی داریم تا در استان‌های دیگر آثار موزه‌ها را افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: با افتخار مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار دل‌ها را در سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان افتتاح کردیم که سیر تاریخی باستان تا تاریخ معاصر ایران در یک نگاه در آن قابل مشاهده است.

بازسازی موز‌ها کار بسیار جالبی بود که با ابتکار بنیاد مستضعفان انجام شده است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین افتتاح موزه هنر ایران (کاخ مرمر) و افتتاح مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمان‌ها گفت: با پیشنهادی که رئیس بنیاد مستضعفان برای مرمت و بازسازی شش موزه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب دادند، ایشان در پاسخ فرمودند که این کار با ارزشی است و امکان بازدید مردم از موزه‌ها فراهم شود.

وی افزود: بازسازی موز‌ها کار بسیار جالبی بود که با ابتکار بنیاد مستضعفان انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی با انتقاد از سرقت آثار باستانی و تاریخی برخی کشور‌ها توسط کشور‌های غربی گفت: در بین آثار تاریخی سرقت شده آثار تاریخی ایرانی مانند آثار تخت جمشید در موزه‌ی لوور پاریس دیده می شود .

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت:به دلیل اینکه کشور های غربی تاریخی از خودشان ندارند، دست به سرقت آثار تاریخی دیگر کشور‌ها می زنند.

وی افزود: شاه بسیاری از آثار تاریخی را سوار کشتی کرده بود و زمانی که قصد سفر داشت، انگلیسی‌ها او را گمراه و سوار بر کشتی دیگر کردند و کشتی حامل آثار تاریخی را به کشور خود بردند .

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: با دیدن این همه اثر تاریخی در یک موزه شگفت زده شدم و اینکار بزرگی است که این آثار از این پس در معرض دید علاقه‌مندان ایرانی و خارجی قرار می گیرد تا با تاریخ ایران باستان و معاصر بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار