رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در هیچ پروژه ای جای دولت و یا بخش خصوصی را نمی گیرد و رقیب بخش خصوصی نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم پروژه محرومیت‌زدایی با بیان اینکه اقدامات بسیار زیادی در حوزه تولید کالای ایرانی برای صادرات در جهت اقتصاد مقاومتی در بنیاد مستضعفان انجام داده‌ایم، گفت: شرایط تحریم کار را برای ما بسیار سخت کرده است اما هیچ کاری در بنیاد مستضعفان معطل خارجی‌ها نشد و تمامی اقدامات توسط جوانان دانش بنیان انجام شده است.

او ادامه داد: در سال ۹۹ بسیاری از مصوبات هم از نظر تولید و هم از نظر عملیاتی به مرحله اجرا رسید و پروژه‌هایی ازجمله قطعه اول آزادراه تهران شمال که سال گذشته افتتاح شد و قطعه دوم این پروژه هم یک باند آن در سال آینده افتتاح می‌شود.

او اظهار کرد: در پروژه‌های دیگرمانند پروژه فولاد و کشاورزی تمام طرح های دانش بنیان در زمان مقرر به نتیجه رسیدند.

اوگفت: در حوزه چابک سازی هم اقدامات بسیار زیادی انجام دادیم و از نظر ساختاری بنیاد مستضعفان را کوچک و جوان سازی کردیم.

فتاح توضیح داد: ۳۵ شرکت زیر مجموعه بنیاد در بورس فعال  و برخی از آن‌ها نیز در صف انتظار به بورس هستند و در زمان تعیین شده عرضه اولیه آن‌ها را انجام می‌شود .

او تاکید کرد: بنیاد مستضعفان معافیت مالیاتی ندارد و ما جزء خوش حساب‌ترین شرکت‌ها هستیم.

فتاح اظهار کرد: ما به هیچ عنوان جای دولت را نمی‌گیریم و رقیب بخش خصوصی هم نیستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه دهه فجر و انقلاب اسلامی برای محرومان و مستضعفان رقم خورده است گفت : ما باید خادم این مردم باشیم و ما اولین نهادی هستیم که در نهم اسفند ماه با حکم امام تأسیس شده و نام این بنیاد را رهبر کبیر انقلاب گذاشته تا در مکتب امام به محرومان و مستضعفان بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

او افزود : با وجود آنکه در چند سال اخیر با تحریم‌های سنگینی روبرو بودیم اما مقاومت مردم در این عرصه و تحمل آنها بسیار زیاد بوده و نگاه ویژه رهبری هم در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

فتاح توضیح داد: دشمنان ما رو به زوال هستند و استقامت و مقاومت مردم باعث می‌شود که از این تحریم‌ها هم عبور کنیم و اقدامات نظام اسلامی در رسیدن به اهداف بلند  ستودنی است .

او تصریح کرد : خوشبختانه هر اقدامی در جهت حمایت از بنیاد مستضعفان بوده ، اعضای هیئت مدیره آن را تصویب کرده اند و ما در سال گذشته در اوایل اسفند با ورود ویروس منحوس کرونا اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دادیم. ما باید با اقتصاد مقاومتی بتوانیم مردم را در این عرصه حمایت کنیم.

فتاح  تاکید کرد: هرجا که نیاز به حضور بنیاد مستضعفان در عرصه خدمت رسانی به محرومان باشد، اراده‌ برای حضور داریم و ما اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوان جای دولت را نمی‌گیریم و از سوی دیگر هم رقیب بخش خصوصی نیستیم و فعالیت های ما تلاقی با بخش خصوصی ندارد .

فتاح با بیان اینکه از سوی دیگر هم ما با هر سه قوه فعالیت می‌کنیم گفت: خوشبختانه اقداماتی که در این زمینه انجام شده ماحصل حضور گروه های جهادی و حزب اللهی است.

او اظهار کرد: اعتقاد داریم این اموالی که در دست ماست برای مردم است چرا که رژیم غاصب پهلوی آن را به زور از مردم گرفته بود و ما باید آنها را به مردم بازگردانیم. ما اسنادی داریم که در دوران پهلوی این اموال به زور از مردم گرفته شده است .

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه در زمان وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله ما سیمان رایگان داده ایم گفت : هر جایی که در حق ما کوتاهی شود حق خود را دریافت خواهیم کرد و در جایی که حق ما نباشد برای گرفتن آن اقدامی نخواهیم کرد.

فتاح توضیح داد: در شرایط کرونایی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم، این سرمایه‌گذاری‌ها همچنان در حوزه خدمت‌رسانی به بنیاد مستضعفان در حال انجام است.

او گفت : ما قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اجرایی کرده ایم و با توجه به آن که ما دولتی نیستیم از حضور جوانان گروه جهادی و حزب اللهی در این زمینه استفاده کرده ایم .

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ترامپ ، بنده و همکاران و تمامی شرکت های ما را جزو لیست تحریم قرار داده است افزود: باید بگوییم که آمریکا اگر از دست ما عصبانی است امیدواریم از این عصبانیت بمیرد چرا که ما تمامی کارخانجات و شرکت های خود را در این زمینه فعال نگه خواهیم داشت و ما با حضور جوانان از طریق شرکت های دانش بنیان و اقدامات ویژه در این زمینه انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار