مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هم اکنون ۳۰ خانه مد در استان یزد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم نخستین رویداد مجازی مد و لباس استان یزد، گفت: امروز حوزه مد و لباس را باید به شکل علمی و جدی مورد توجه قرار داد. 

او افزود: مد و لباس، نماد هویت هر جامعه و کشور است و بسیاری از کشور‌ها را با لباس‌های آن‌ها می‌توان شناخت که این نشان از اهمیت حوزه مد و لباس در جوامع مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه حوزه مد و لباس می‌توانند بازنمایاننده هویت جوامع باشد، تصریح کرد: در استان ۳۰ خانه مد و لباس داریم که این قالب فرصتی ایجاد کرده تا هنرمندان بتوانند بیشتر آثار خود را ارائه دهند.

او ادامه داد: معرفی توانمندی‌های خانه‌های مد و لباس استان و استفاده بهتر از فضای مجازی، پیوند با نهاد‌های دانشگاهی، حفظ هویت ایرانی و اسلامی و همچنین توجه ویژه به نماد‌های یزدی از جمله اهداف ما در این جشنواره‌های مد و لباس است.

جوادیان زاده گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری نخستین رویداد مجازی حوزه مد و لباس هستیم که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده کنیم.

همچنین مراسم معرفی برگزیدگان نخستین رویداد مجازی مد و لباس استان یزد با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار یزد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است.

برگزیدگان از نگاه هیات داوران: مهدیه زبرجدی مدیر خانه مد داراپوش و مریم معین پور مدیر خانه مد مریم معین.

برگزیده از نگاه مخاطبان: زهره میرحسینی مدیر خانه مد ماه گل و لیلا زمان خانپور مدیر خانه مد زمان پور

راه یافتگان به جشنواره نیمه نهایی: بی بی صدیقه رکن الدینی خانه مد دیبا، طاهره دبستانی خانه مد زربانو، سعیده اسد آبشوری مدیر خانه مد آریا، فاطمه شیخ راستی مدیر خانه مد تاج محل و لیلا چریکی خانه مد لیانا.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار