رئیس شورای سیاست گذاری دانشگاه خوارزمی درباره هدف از برگزاری جشنواره‌های کسب و کار در دانشگاه‌های کشور توضیحاتی ارائه کرد.

مصطفی قلم چی، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره کسب و کار دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: توسعه همکاری‌های دو جنبه در زمینه آموزش هدفمندسازی کارآفرینی و توانمند سازی دانشجویان با محوریت اشتغال زایی و کسب درآمد از اهداف جشنواره‌های کسب و کار دانشگاه هاست.

او افزود: در جشنواره‌های کسب و کار پشتیبانی مالی و اجرایی انفرادی و گروهی آموزش مهارت‌های موثر شغلی برای دانشجویان متقاضی به جذبکار صورت می‌گیرد.

قلم چی تصریح کرد: تاکنون مهارت‌های درخواستی دانشجویان نیاز سنجی میدانی شده و با تعیین تعدادی از دوره‌های مهارتی فراوانی متقاضیان بررسی شده است، با توجه به شرایط کرونایی و عدم حضوری فیزیکی دانشجویان شبکه ارتباطی اساتید فعال شده و بیش از ۴۰ تن از اساتید دانشگاهی به امر مشاوره و هدایت دانشجویان در جشنواره کسب و کار‌های ارزان دانشگاه خوارزمی درآمده اند.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره کسب و کار دانشگاه خوارزمی ادامه داد: ارتباط با شرکت‌های آمارگیری جهت کار‌های پاره وقت به دانشجویان زمینه کار دانشجویی را برای تعدادی از دانشجویان فراهم کرده است، همچنین این جشنواره با برگزاری مسابقات کتابخوانی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه مهارت‌های نرم در جهت ورود به بازار کار صورت پذیرفته است.

قلم چی درباره هدف از برگزاری جشنواره‌های کسب و کار در دانشگاه‌ها گفت: ایجاد باور در جوانان دانشگاهی مبنی بر اینکه با سرمایه‌های خرد می‌توانند کسب و کار راه اندازی کنند، ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های کسب و کار خرد دانشجویی جهت آشنایی با بازار کار، ایده پردازی خلاقانه دانشجویان با اقشار آزاد جامعه و پرداختن به نیاز‌های جامعه و ... از اهداف برگزاری جشنواره‌های کسب و کار در دانشگاه هاست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار