برای نخستین بار در جشنواره شیخ بهایی فن‌آفرینانی از مالزی و کره جنوبی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران  ؛شیخ زین الدین دبیر نهمین جشنواره شیخ بهایی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های معاونت علمی و فناوری وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی در خصوص این جشنواره گفت: تمام تلاش ما بر این بوده که جشنواره شیخ بهایی از یک حرکت فرهنگی و ترویجی به یک جشنواره عملیاتی اجرایی بکشانیم البته در دوره‌های قبلی اساتید دانشگاهی و متخصصین حرفه‌ای در کنار هم تمام تلاش خود را برای تبدیل یک ایده علمی به محصول دارند.

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: اهداف جشنواره توسعه فن‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری در کشور، شناخت و تقدیر از برترین‌های عرصه فن‌آفرینی در جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد فضای تعامل بین فعالان عرصه‌های مختلف فن‌آفرینی، تجاری‌سازی و دستاوردهای فناوری است که این جشنواره در دو بخش مختلف مسابقه‌ای که شامل طراحان کسب و کار، فن‌آفرینان و سرمایه‌گذاران کار آفرین و در بخش غیر مسابقه‌ای که شامل نمایشگاه سمینارهای آموزشی و بورس فناوری و فرصتهای سرمایه‌گذاری است تقسیم شده است.

وی تصریح کرد: البته 390 طرح در مرحله نیمه پایانی در بخش طراحان کسب و کار و در بخش فن‌آفرینان بیش از 87 طرح به مرحله ماقبل پایانی راه یافته‌اند.

شیخ زین الدین در ادامه اظهار داشت: در نهمین جشنواره شیخ بهایی سومین جشنواره طرح کسب و کار خراسان رضوی، سومین جشنواره طرح کسب و کار فارس، پنجمین جشنواره کسب و کار اصفهان، دومین جشنواره طرح کسب و کار غرب، اولین جشنواره طرح کسب و کار استان‌های مازندران و گلستان و اولین جشنواره طرح کسب و کار خوزستان حضور دارند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش بورس عرضه و فروش فناوری از بین 87 طرح رسیده از سراسر کشور، 18 طرح نیمه صنعتی انتخاب و عرضه شده‌اند که البته در بخش بورس ایده نیز از بین 30 طرح رسیده، 16 طرح انتخاب و ارائه شده‌اند.

شیخ زین الدین افزود: 36 غرفه از شرکت‌های دانش سازی و فن‌آفرینان وجود دارد که البته 50 نفر از مالزی و کره جنوبی نیز به این جشنواره دعوت شده‌اند چنانچه 2 کارگاه آموزشی و پنجمین نشست شورای حکام مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری وابسته به یونسکو و مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز با حضور برخی از مقامات کشوری و پروفسور گرجن کلونجی برگزار می‌شود./ع2
برچسب ها: بورس ، جشنواره ، بهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار