از ابتدای سال زراعی جاری سرما به ۵ هزار هکتار از مزارع و باغات خراسان جنوبی خسارت زده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یزدان مهر رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که از ابتدای سال زراعی جاری سرما به ۵ هزار هکتار از مزارع و باغات استان خسارت زده است گفت: از این مقدار هزار هکتار مربوط به محصولات زراعی و چهار هزار هکتار مربوط به محصولات باغی استان بوده است.

او افزود: در مجموع محصولات زراعی و باغی استان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد خسارت دیده است.

یزدان مهر بیان کرد: طی چند روز گذشته نیز به دلیل کاهش محسوس دما در استان به بخش کشاورزی خساراتی وارد شد که هنوز میزان خسارت برآورد نشده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین خسارت سرما به بخش باغی استان به دلیل به شکوفه نشستن درختان میوه بوده است.

او با تأکید بر اهمیت و ضرورت بیمه محصولات کشاورزی گفت: زیان‌های وارده به آن دسته از باغداران و کشاورزانی که محصولات آن‌ها زیر پوشش بیمه قرار دارد، پرداخت خواهد شد.


بیشتر بخوانید


اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته با صدور هشدار سطح نارنجی (آمادگی) نسبت به نفوذ و استقرار توده هوای سرد در استان هشدار داد و از کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه‌داران، مرغداران و همه کسانی که متأثر از سرما و یخبندان هستند، خواسته شده است تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را به‌کار گیرند.

براساس آخرین آمار مساحت کل اراضی زراعی و باغی استان بیش از ۱۶۴ هزار و ۴۸۰ هکتار است که از این میزان ۱۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت آبی و ۱۳ هزار و ۹۲۰ هکتار به صورت دیم کشت می‌شود.

گندم، جو، پنبه، چغندرقند و محصولات جالیزی و نباتات علوفه‌‎ای از مهمترین تولیدات زراعی خراسان جنوبی است و از مهمترین محصولات باغی این استان می‌‎توان به زرشک، زعفران، عناب، پنبه، پسته، انار، بادام و گل نرگس اشاره کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
یک نیست ما کشاورزان رو دریابه...با هزار امید و آرزو نهال رو هرس و سم پاشی می کنیم ام درست موقعی که درخت باید بار بده یهویی سرما و یخبندان از راه می رسه و تمام زحمات یک ساله مون به باد میره....خواهشا بیمه بیشتر به فکر ماها باشه