مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی گذشته ۱۲ هزار و ۹۰۶ هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ غنچه مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۹ فقره بیمه نامه دام در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه با صدرو این بیمه نامه ها ۷۱۰ هزار و ۷۳۵ رأس دام زیر پوشش خدمات بیمه کشاورزی قرار گرفتند، افزود: طی این مدت هفت هزار و ۲۱۴ رأس دام بر اثر مخاطرات مختلف تلف شدند.

غنچه  همچنین از صدور یک هزار و ۴۵۹ فقره بیمه نامه در بخش طیور طی این مدت خبر داد و گفت: در سال زراعی گذشته ۲۴ میلیون و ۲۵ هزار قطعه طیور در استان بیمه شدند.

به گفته وی در این بازه زمانی هفت هزار و ۶۳۰ قطعه طیور استان بر اثر عوامل مختلف تلف شدند.

 مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به صدور ۲۷ هزار و ۶۰ فقره بیمه نامه در بخش محصولات باغی، عنوان داشت: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار و ۱۷۷ هکتار از اراضی باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی  به بروز خسارت در ۴۳ هکتار از اراضی زراعی استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۰۶ هکتار از محصولات زراعی استان بیمه شدند.

غنچه با بیان اینکه در سال زراعی ۹۶-۹۷  بروز سرما، یخبندان، نوسانات دمایی و بارندگی بی موقع زمان تلقیح سبب خسارت به باغات پسته استان شد، بیان کرد: همچنین امسال باغات زرشک استان بر اثر سرما، یخبندان و سیل خسارت دیدند که حجم دقیق خسارات در زمان برداشت محصول برآورد می شود.

 مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی خسارت سرما، یخبندان و سیل به محصولات زراعی از جمله گندم و جو، طوفان و گرمای در زمان تلقیح به درختان عناب، سرما و یخبندان، طوفان و تگرگ به محصول گردو و بادام دیم و آبی استان و خسارت سیل، تگرگ و حمله پرندگان به مزارع کلزا را از جمله عوامل خسارت زا محصولات کشاورزی استان در سال زراعی گذشته برشمرد.

انتهای پیام / ط آ

بروز خسارت در ۴۳ هکتار از اراضی محصولات زراعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.