خراسانی:

زوران باید به سمت بین المللی شدن برود

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت : باتوجه به قابلیت‌های ورزش زوران، پس از ثبت ملی شدن آن باید به سمت بین المللی شدن این رشته برویم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با اشاره به مغفول ماندن ورزش عشایری در کشور، گفت : از چند هفته پیش رایزنی‌هایی را برای فعال کردن ورزش عشایری در زیرمجموعه فدراسیون ورزش روستایی و باز‌های بومی محلی آغاز کرده ایم.

او گفت : در این راستا، دیدار‌هایی را با رئیس فراکسیون ورزش مجلس و رئیس سازمان امور عشایری کشور داشته ایم و صحبت‌های مقدماتی خوبی در این نشست‌ها مطرح شده و بزودی هم دیداری با مدیرکل مدارس عشایری کشور هم خواهیم داشت، تا پس از سال‌ها بتوانیم از ظرفیت عشایر در ورزش کشور هم استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی افزود: حدود دو هزار پایگاه عشایری در کشور داریم، که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای فعال کردن ورزش عشایری استفاده کرد.

او در رابطه با انتقاداتی که در خصوص رایج شدن برخی رشته‌های ورزشی کلاسیک به جای توجه جدی‌تر به رشته‌های بومی در روستا‌ها مطرح می‌شود افزود: روستا‌ها هم جزوی از خاک این کشور هستند و باید همان رشته‌های ورزشی که در شهر‌ها وجود دارد نیز در روستا‌ها راه اندازی شود تا جوانان روستایی نیز در این رشته‌ها استعدادیابی شوند. همچنین معتقدم رشته‌های بومی محلی که در روستا‌ها رواج دارند نیز باید در شهر‌ها راه اندازی شوند، بنابراین ما هم به بعد قهرمانی و هم به بعد همگانی ورزش‌های بومی محلی توجه می‌کنیم.

امیری خراسانی ادامه داد: در این راستا برنامه‌هایی هم در نظر گرفته ایم، از جمله اینکه بنا داریم در پارک‌ها و بوستان‌هایی که در شهر‌ها وجود دارد، ایستگاه‌های ورزش بومی محلی را راه اندازی کنیم تا بازی‌های بومی محلی در شهر‌ها هم رواج پیدا کند.

او با اشاره به ثبت ملی شدن زوران به نام کرمانشاه طی سال‌های گذشته، گفت: باتوجه به قابلیت‌هایی که این نوع از کشتی دارد، باید به سمت ثبت بین المللی آن برویم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه وجود زیرساخت‌های ورزش روستایی را در کرمانشاه مطلوب خواند و گفت: براین اساس در نظر داریم، میزبانی مسابقات مختلفی را به کرمانشاه بدهیم.

او از تلاش برای تربیت مربیان ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در روستا‌های کشور خبرداد و گفت: با تربیت این مربیان، آن‌ها را به عنوان مسئولان خانه‌های ورزش در روستا‌ها انتخاب می‌کنیم تا بهتر بتوانند مردم را به سمت ورزش ترغیب کنند و شور و نشاط ورزشی را در روستاهایشان بوجود آورند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار