امسال ۵۲۸ دستگاه ماینر در استان کرمانشاه کشف شده که فاقد مجوز بهره برداری از سازمان صمت بوده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضایی معاون فروش و خدمات امور مشترکین شرک توزیع برق استان کرمانشاه گفت : کسانی که قصد استفاده از دستگاه‌های ماینر را دارند باید به سازمان صمت مراجعه و نسبت به اخذ جواز تاسیس اقدام کنند.

او گفت : پس از اخذ جواز تاسیس مالک ماینر‌ها نسبت به راه اندازی مزرعه ماینر اقدام می‌کند که پس از آن کارشناسان سازمان صمت بازدید‌های تخصصی خود را انجام می‌دهند و در صورت تایید نسبت به صدور پروانه بهره برداری اقدام می‌شود.

او با اشاره به اینکه مالک ماینر با ارائه پروانه بهره برداری می‌تواند تقاضای مصرف برق بدهد، افزود: تا به امروز حتی یک مورد پروانه بهره برداری ماینر به این شرکت جهت خرید برق ارائه نشده است، اما در برخی استان‌ها با ارائه پروانه بهره برداری ماینر به شرکت‌های توزیع، نسبت به خرید برق برای مزرعه ماینر اقدام کرده اند.

رضایی با بیان اینکه ماینر‌ها مصارف برق متفاوتی دارند، گفت: مصرف برق در ماینر‌های نسل قدیم ۲ کیلو وات ساعت است، اما در ماینر‌های نسل جدید مصرف برق حدود ۱.۱ کیلو وات ساعت است.

معاون فروش و خدمات امور مشترکین شرک توزیع برق استان افزود: دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌های ارزان، خسارت جبران ناپذیری به شبکه‌های توزیع برق وارد می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.