با زرد شدن رنگ شهرستان سامان، مناطق زرد رنگ کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۸ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با زرد شدن رنگ شهرستان سامان، تعداد مناطقی که شیوع کرونا در آن در وضعیت خطر متوسط قرار دارد، به هشت شهرستان افزایش یافت.

او افزود: به جز شهرستان‌های بن و خانمیرزا دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت رنگ زرد شیوع کرونا قرار دارند.


بیشتر بخوانید


جزایری از افزایش جزیی مبتلایان بستری و سرپایی کرونا در استان خبر داد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مهمترین راهکار برای مهار و کنترل شیوع کرونا به شمار می‌رود و توصیه می‌شود مردم استان همچنان نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

او با بیان اینکه هنوز جواب آزمایش مبتلایان مشکوک به ویروس جهش‌یافته کرونا در استان مشخص نشده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته در استان‌های همجوار، بی‌توجهی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه سفر به این استان‌ها امکان ورود این ویروس به استان را تشدید می‌کند از همین منع تردد‌های غیرضروری به این مناطق در دستور کار است.

جزایری به تداوم طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون تاثیرات مطلوبی در کاهش شیوع کرونا در سه شاخص کاهش بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر در استان داشته است.

او ادامه داد: طرح شهید سلیمانی تاکنون منجر به کاهش ۸۵ درصدی زنجیره شیوع کرونا در استان شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.