کارشناسی اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه جدید بارشی از اواخر روز یک‌شنبه وارد استان می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی، کارشناسی اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا با وزش باد‌های شمالی بر روی دریا، سواحل استان بیشتر در قسمت‌های مرکزی و جنوبی به نسبت مواج و متلاطم است.

او عنوان کرد: همچنین از اواخر روز یکشنبه هفته پیش رو، با نفوذ تدریجی سامانه ناپایداری به استان، بر پوشش ابر‌ها در آسمان افزوده خواهد شد.

کارشناسی اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر تاکبد کرد: با تقویت فعالیت این سامانه در روز دوشنبه، وقوع بارش پراکنده و خفیف باران به همراه وزش باد پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده در استان بوشهر آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

او ادامه داد: جهت وزش باد بیشترشمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در نواحی مرکزی و جنوبی ۱۲ تا ۴۰ و در فراساحل جنوبی ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناسی اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا بین ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل مرکزی ۱۵۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.