بر اثر وزش باد‌ بر روی دریا، خلیج فارس تا اوایل هفته آینده مواج خواهد بود. همچنین سامانه بارشی از اواخر وقت فردا تقویت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا با وزش باد‌های شمالی بر روی دریا، خلیج فارس به نسبت مواج خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین از اواخر وقت فردا با تقویت سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن در پنجشنبه، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده به همراه رعدوبرق در استان پیش بینی می‌شود. ضمن اینکه با خروج سامانه بارشی از استان، به سبب وزش باد‌های شمالی، سواحل استان تا اوایل هفته آینده متلاطم خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان، آسمان را در این مدت کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال بارش پراکنده باران و در صبحگاه در پاره‌ای از نقاط مه، پیش بینی کرد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در سواحل و بر روی دریا در برخی ساعات ۱۲ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: ارتفاع موج نیز تا اوایل وقت فردا ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۲ بامداد، مد اول ساعت ۰۶:۰۱، جزر دوم ساعت ۰۸:۱۰ و مد دوم ساعت ۱۷:۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.