هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده است خلیج فارس تا دوشنبه هفته آینده به تناوب مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز تا دوشنبه آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی، خلیج فارس به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

هادی سالاری افزود: همچنین از اواخر وقت امروز سامانه بارشی به تدریج از شمال استان خارج می‌شود، اما تا ظهر فردا در نیمه جنوبی استان، فعال خواهد بود که در این مدت وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعد برق، وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در استان پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، در دیلم ۲۵/۳، بندر امام حسن (بهرگان) ۱۲/۵، گناوه ۸/۲، برازجان ۴/۹، خارگ ۴، بوشهر ۲/۵ میلیمتر باران باریده است.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش محسوس دما طی امروز و فردا، عنوان کرد: روند کاهش دما تا شنبه در استان ادامه خواهد یافت.

سالاری گفت: به سبب وقوع گرد و خاک در کشور‌های همسایه و شمالی شدن جریان‌ها، از اواخر وقت امروز احتمال بروز پدیده گردو غبار و کاهش دید افقی در قسمت‌های شمالی خلیج فارس وجود دارد.

او افزود: تا فردا جهت وزش باد متغیر به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. ارتفاع موج نیز ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی بیش از ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: در شبانه روز گذشته برازجان با ۳۱ درجه و دیلم  با ۱۱ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۲۹ بامداد، مد دریا ساعت ۱۲:۲۵، جزر دوم ساعت ۱۹:۱۹ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.