رویداد ملی رویش احسان با هدف آموزش در دوران کرونا در مناطق کم‌برخوردار برگزار می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: رویداد ملی رویش احسان با محور جمع‌سپاری حل نوآورانه مسایل با موضوع آموزش در دوران کرونا در مناطق کم‌برخوردار با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

او افزود: ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  رویداد ایده یابی، حل مسئله و ارائه حل مشکلات را در حوزه مسائل آموزشی مناطق محروم در شرایط کرونا برگزار می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:  بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، تصمیم دارد تا با فراهم ساختن بستری برای جمع سپاری ایده ها، طرح‌ها و راهکار‌های اجرایی و سیاستی که به ارتقای سطح آموزش و پرورش در مناطق کم‌برخوردار کمک می‌کند، با همراهی نهاد‌های اجتماعی و نخبگان فعال در حوزه آموزش کشور، گامی اساسی بردارد.

فاضلی افزود: رویش احسان، فرصتی است برای تحقق این هدف، تا صاحبان ایده و دغدغه‌مندان ترویج آموزش و یادگیری عادلانه و بهینه در کشور، گردهم آیند و با رصد مشکلات موجود بتوانند در جهت پیش بینی تبعات این دوران و حل مسائل ناشی از آن و همچنین کسب آمادگی کامل برای بحران‌های مشابه برای  بهبود و پیشرفت عرصه آموزش و پرورش ایران مقتدر گام بردارند.

او گفت: ارائه ایده‌های نوآورانه، طرح‌های اجرایی و راهکار‌های سیاستی در زمینه نحوه پوشش تحصیل مناطق کم برخورداربه کمک ابزار‌های آموزش الکترونیک (اینترنت، تلویزیون، رادیو و ...)،  ارائه راه حل‌های نوآورانه در زمینه جبران آسیب‌های وارد شده بر فرایند آموزش و یادگیری،  ارائه طرح‌های نوآورانه در زمینه افزایش انگیزه معلمان فعال در مناطق کم برخوردار، ارائه راهکار‌های سیاستی و اجرایی برای آمادگی در هنگام وقوع بحران‌های مشابه در زمینه آموزش و چگونگی استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی برای رفع معضلات آموزش در مناطق کم برخوردار از محورهای این جشنواره ملی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  افزود:  جوایز از سه طرح برگزیده در هر یک از محور‌ها به ارزش طرح اول ۱۰۰ میلیون تومان،  طرح دوم ۵۰ میلیون تومان و  طرح سوم ۳۰ میلیون تومان است.

فاضلی تصریح کرد:  علاقه‌مندان به ویژه مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند تا تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ برای شرکت و ثبت نام در این رویداد ملی به پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی http://www.ehsanino.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.