مسئول کارگروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان گفت: غاز جدید با تزئینات زیبا در کوه آسماری شهرستان هفتکل کشف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین مشتی‌زاده مسئول کارگروه غارنوردی و غارشناسی هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خوزستان گفت: گروه اکتشاف هیات کوهنوردی، ۵ اسفندماه در کوه آسماری واقع در شمال شرقی هفتکل، یک دهنه غار را که در سازند آسماری تشکیل شده و جنس آن از آهک است، کشف کرد.

او به مشاهده تزیینات زیبایی همچون استلاکتیت، دندان سگی و گل کلمی در غار اشاره کرد و افزود: طول این غار حدودا ۵۰۰ متر است که البته پس از نقشه برداری این غار، طول دقیق آن نیز مشخص خواهد شد، همچنین این غار از اجزایی مانند دهلیز، دالان و تالار تشکیل شده و درون آن نیز موجوداتی، چون خفاش، خارپشت و مار وجود دارد.

مشتی زاده با بیان اینکه با اکتشاف غار مذکور، دوازدهمین غار در سال ۹۹ در استان خوزستان با تلاش کارگروه غارنوردی استان کشف شد، اظهار داشت: تیم اکتشاف متشکل از علیرضا ممبینی، هدایت بهزادی و عیسی طالبی بود و شهاب محمودی، علی معطی، مهدی شمس، احمد معطی به عنوان اعضای تیم پشتیبان فعالیت داشتند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کشف غار ، کوه آسماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.