وجود ۱۷پروژه ورزشی نیمه تمامدراستان کردستان

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ازوجود ۱۷پروژه ورزشی نیمه تمام شامل ۹ باب استخر و ۸ باب سالن و زمین چمن مصنوعی دراستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،افشین خوش گوار  معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش استان با اشاره به اقدامات قابل توجه دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزش استان گفت: با توجه به دیدگاه مثبت و حمایتی استاندار و سایر مسئولان نسبت به ورزش، امیدواریم در سال آینده شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزش آموزش و پرورش نیز باشیم.

او از وجود ۱۷ پروژه ورزشی نیمه تمام شامل ۹ باب استخر و ۸ باب سالن و زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت: کلنگ زنی و وآغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها اغلب از سال ۸۸ شروع شده که بیشترین درصد پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۳۵ درصد و کمتر از این مقدار است.

خوش گوار بیان کرد: برای تکمیل این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با نظر مساعد استاندار کردستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اعتبارات سال آینده پیش بینی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان شورای تربیت بدنی و ورزش را ظرفیتی مناسب برای ایجاد تعامل و همکاری بین بخشی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در راستای هم افزایی بین بخشی پیشنهاد می‌کنم بستری فراهم شود تا دانش آموزان مدارس همجوار اماکن و سالن‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان در ساعات ورزش از این اماکن استفاده کنند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه اکثرا سالن‌های ورزشی در نوبت صبح بدون مراجع و استفاده هستند، این پیشنهاد می‌تواند در راستای غنی سازی ساعات ورزش مدارس و استفاده دانش آموزان از فضای مناسب موثر واقع شود.

خوش گوار افزود: براساس بررسی‌های که انجام داده ایم ۴۸ مکان ورزشی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در مجاورت ۲۰۰ مدرسه قرار دارد که ۶۶ هزار دانش آموز را تحت پوشش می‌دهند و همچنین ۱۳ مکان ورزشی دیگر ارگان‌های دولتی در کنار ۸۹ مدرسه با ۱۱ هزار دانش آموز تحت پوشش قرار دارد که اگر این پیشنهاد به عنوان مصوبه در این شورا تصویب شود، ظرفیت بسیار خوبی در راستای هم افزایی و تعامل بین بخشی ایجاد شده است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان میزان سرانه فضای ورزشی آموزش پرورش استان را پایین توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه از لحاظ سرانه در ردیف ۲۵ کشور قرار داریم، اما از لحاظ عملکردی رتبه استان از ۲۸ در سال ۹۲ به رتبه هفتم کشور در سال ۹۸ ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.