مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی را در استان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با فروشندگان و عرضه کنندگان غیرقانونی گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در ایام پایانی سال برخورد قاطع می‌شود.

او افزود: با توجه به فرارسیدن روز‌های پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و... و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

اکبری گفت: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آن‌ها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد : گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

او از عموم مردم خواست تا از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند.

اکبری همچنین در خصوص گشت‌های نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزی‌های لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را جهت پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.