حجم استحصال رواناب در خراسان جنوبی با اجرای سازه‌های جدید آبخیزداری، بیش از ۷۸۰ هزار متر مکعب افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به افتتاح ۱۱ سازه آبخیزداری در دهه فجر امسال در استان گفت: با افتتاح این سازه‌ها حجم استحصال رواناب‌های استان ۷۸۲ هزار و ۵۴۹ متر مکعب افزایش یافت.

او افزود: این سازه‌ها در شهرستان‌های نهبندان، بشرویه، زیرکوه، درمیان، قاینات و طبس به بهره برداری رسیدند.

 نصرآبادی با بیان اینکه نقش سازه‌های آبخیزداری امروز برای بیشتر مردم و مسئولان روشن شده است گفت: این سازه‌ها در کنترل سیل، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش دبی قنات‌ها و تغذیه سفره‌های زیر زمینی بسیار تاثیر گذار هستند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: هرچند میزان بارندگی‌ها در دوماه گذشته کاهش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت، اما امیدواریم با پیش بینی‌هایی که برای اسفند شده است وهمچنین تغییراتی که در زمان بارندگی‌ها رخ داده یعنی باران‌های فررودین و اردیبهشت از تمامی حجم این سازه‌ها برای کنترل رواناب‌ها استفاده کنیم.

نصرآبادی گفت: در بیشتر عرصه‌های منابع طبیعی استان هنوز به تعداد زیادی از سازه‌های بزرگ و کوچک آبخیزداری نیاز است که برای احداث این سازه‌ها نیازمند کار‌های مطالعاتی هستیم بر این اساس امیدواریم با دریافت به موقع اعتبارات استانی کار‌های مطالعاتی این عرصه‌ها را انجام و سازه‌ها را اجرایی کنیم.

او سازه‌های آبخیزداری را تنها راه نجات استان از تنگنا‌های خشکسالی دانست و گفت: با توجه به سطح تبخیر و همچنین شدت خسارت‌های سیل در استان اجرای سازه‌های آبخیزداری می‌تواند سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای کنترل این دو موضوع مهم باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار