بررسی راه‌های توسعه مناسبات آذربایجان شرقی وگرجستان

در ارتباط تصویری استاندار آذربایجان شرقی و معاونان وی با سفیر ایران در گرجستان راهکار‌های توسعه مناسبات دو جانبه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار وبیناری با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، علمی و پژوهشی گفت:ظرفیت بالای صنعت خودروسازی و صنایع غذایی استان می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و گرجستان مورد توجه قرار گیرد.

اوبا بیان اینکه توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی پتانسیل بزرگی برای گسترش ارتباطات با گرجستان و سایر کشورهاست افزود: بازسازی مسیر ریلی جلفا-نخجوان-ایروان-تفلیس بسیار مهم است و باید کمک شود تا با احیای این  خط ریلی، ایران به دریای سیاه و اروپا متصل شود.

اکبر قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان هم در این ارتباط ویدیویی با تاکید بر اینکه استان‌های مزیت دار برای گسترش روابط ایران و گرجستان انتخاب شده‌اند افزود: کشور‌های جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان در قفقاز امکان توسعه روابط خوبی با ایران دارند.

او راهبرد‌های توسعه روابط را منطقه گرایی دانست و خاطرنشان کرد: برای توسعه روابط، محکوم به استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای است.

او با بیان اینکه ایران در قفقاز مظلوم واقع شده است ابراز داشت: ابتکار عمل سفر ظریف و عراقچی برای توسعه روابط با قفقاز بود که روابط اقتصادی در این حوزه در کنار روابط فرهنگی و اجتماعی باید گسترش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.