آمبولانس‌ها سهمیه بنزین ندارند و استفاده از بنزین آزاد هزینه بالایی به اورژانس کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان اورژانس کشور در سال ۱۳۵۴ کار خودش را در کشور شروع کرده و طی  سال‌های اخیر از رشد و پیشرفت چشمگیری برخوردار شده است. با شیوع بیماری کرونا در کشور تعدادماموریت‌های اورژانس افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

با وجود ارائه خدمات ارزشمند به بیماران و مصدومان حوادث ترافیکی، اما هنوز یک سری بی مهری‌ها نسبت به این سازمان وارد می‌شود. دستگاه‌های آمبولانس هنوز دارای سهمیه بنزین نبوده و تمام خودرو‌ها از بنزین آزاد استفاده می‌کنند.

مشکلات بودجه ای گریبانگیر اورژانس کشور

پیر حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور توسعه چشمگیری پیدا کرده و میزان رضایت مردم از عملکرد اورژانس مثبت ارزیابی شده است.

کولیوند ادامه داد: تعداد بالگرد‌ها را به ۴۷ فروند رساندیم، یک هزار دستگاه موتورآمبولانس به زودی به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود و قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس با ایران خودرودیزل منعقد شده است و  ظرف سه تا چهار ماه آینده این اتوبوس آمبولانس‌ها به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود.خودروهای آمبولانس اورژانس هنوز سهمیه بنزین ندارند و برای انجام ماموریت ها از بنزین آزاد استفاده می کنند.

او ادامه داد: برای خرید آمبولانس‌ پیگیری کرده ایم تا ناوگان اورژانس تقویت شود و خدمات دهی ما گسترش پیدا کند،  متاسفانه ما در هر سال دچار کمبود بودجه هستیم و همین موضوع باعث شده است تا نتوانیم تجهیزات  مورد نیاز را به روز و تامین کنیم.

او افزود: در چندسال گذشته تعداد آمبولانس‌های کشور از دو هزار و ۴۰۰ دستگاه به ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسید که ۱۰ درصد از آمبولانس‌ها برای حوادث شیمیایی، میکروبی، تروریستی و انفجاری است که در این شرایط برای کرونا در نظر گرفته شدند.

گزارش عید/ عید/  ارائه خدمات درخشان در قالب طرح شهید سلیمانی/ خودروهای آمبولانس سهمیه بنزین ندارند/  اضافه شدن هزار دستگاه موتورلانس به اورژانس

کولیوند با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور، افزود: در این طرح هدف گذاری کرده بودیم که مرگ و میر بیماران ۱۰ درصد و تعداد بیماران بستری ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و بر اساس راهبرد‌هایی که تعریف شد، باید بیماران را در مراحل اولیه شناسایی می‌کردیم و سه تیم حمایت، نظارت و مراقبت تشکیل شد و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که مرگ و میر بیماران به طور چشمگیری و فراتر از حد انتظار کاهش یافته است. 

او تاکید کرد: در طرح شهید سلیمانی، ۱۴۰ هزار تخت هتل، مهمانسرا و خوابگاه‌های شیک و مجهز در کشور آماده شد و به عنوان نمونه هتل درجه یک در تهران آمادگی دارد که تخت‌های خود را به ازای هر شب ۷۰ هزار تومان در اختیار حوزه سلامت قرار دهد.

لزوم اتصال اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت به سامانه اورژانس 

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استقرار پایگاه‌های جاده‌ای در کشور گفت: با استقرار پایگاه جاده‌ای و افزایش آن در مناطق روستایی کار امداد رسانی به مصدومان با سرعت بیشتری انجام می‌شود و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در زمان کوتاه تری بر بالین بیماران حاضر خواهند شد.

او ادامه داد: با طراحی برنامه نرم افزار راهنمای مسیر زمانی که صرف گرفتن آدرس از همراهان می‌شد حذف و این زمان صرف آموزش آن‌ها جهت انجام کار‌های امدادی اولیه تا رسیدن پرسنل اورژانس می‌شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: طرح استفاده از نرم افزار راهنمای مسیر در اورژانس در دست اجراست و امیدوارم این نرم افزار در سراسر کشور استفاده شود.

خالدی بیان کرد: در حال حاضر اورژانس تجهیزات داخل آمبولانس‌ها را استاندارد کرده و این کار سبب شده است تا مصدومان بدحال زنده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شوند و خوشبختانه میزان مرگ در صحنه حادثه با به روز شدن تجهیزات آمبولانس‌ها کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: لازم است همه اطلاعات بیماران در پرونده الکترونیک سلامت در اختیار کارشناسان اورژانس قرار گیرد تا اقدامات بهتری برای فرد مصدوم یا بیمار در صحنه انجام گیرد.

او گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر تمام اطلاعات بیماران در پرونده الکترونیک سلامت متصل به سامانه اورژانس ثبت شود تا کارشناسان با مشاهده آخرین وضعیت بیماران بهترین راه درمانی را انتخاب کنند.

گزارش عید/ عید/  ارائه خدمات درخشان در قالب طرح شهید سلیمانی/ خودروهای آمبولانس سهمیه بنزین ندارند/  اضافه شدن هزار دستگاه موتورلانس به اورژانس

پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،ظهار کرد: در حال حاضر ماشین‌های آمبولانس ما سهمیه بنزین ندارند و خودرو‌های پلاک قرمز نیز از بنزین آزاد برای انجام ماموریت‌های خود استفاده می کنند.  

صابریان گفت: در حال حاضر دو بالگرد هوایی در تهران وجود دارد و با کمک شهرداری پد‌های بالگرد هوایی خوبی در نقاط مختلف شهر طراحی و ساخته شده است؛ امروزه تهران دارای دو بالگرد است البته بر اساس استاندارد‌های بین المللی باید به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت یک بالگرد باید در منطقه باشد.


بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
اقاااا برید نگاه کنید یه عمل تو بیمارستان بالای هشتاد تومن در میاد اگر هم بخوای صبر کنی تو بیمارستان های دولتی عمل کنی وقت تلف شده چرا هیچکس رسیدگی نمی کنه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
واقعا باید احسن گفت به دولت روحانی چقدر مسخره و احمقانه امپولانس سهمیه بنزین نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
مملکتی که رو نفت خوابیده باید بنزین 3 تومنی بزنیم
باید بحال خود گریست