در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تقویت بیمه کشاورزی؛ ابزاری برای مبارزه با گرسنگی

امینی زارع گفت: بدون شک تقویت بیمه کشاورزی در هر جای جهان، یکی از ابزار‌های کارآمد برای مبارزه با گرسنگی است.

رامین امینی زارع  مدیر روابط عمومی بیمه کشاورزی و کارشناس مدیریت و ریسک در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اشاره به آخرین آمار جهانی اظهار کرد: به طور معمول وضعیت جمعیت در جهان، وابسته به عوامل گوناگونی همچون، وضعیت آب وهوایی، تغییرات اقلیمی، اپیدمی و پاندمی وضعیت کشاورزی و تولیداتی است که به عنوان غذا در اختیار انسان‌ها قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: کشاورزی برای رشد اقتصادی بسیار مهم است. به طوری که ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) جهانی و در برخی از کشور‌های در حال توسعه بیش از ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد. همچنین ۷۰درصد از مصرف آب شیرین متعلق به بخش کشاورزی است و کشاورزی باعث ایجاد آلودگی و زباله‌های ناپایدار می‌شود. یک سوم از مواد غذایی تولید شده در سطح جهان یا از بین می‌روند یا هدر داده می‌شوند. اهمیت عدالت اجتماعی نیز بسیار بالاست، به گونه‌ای که از غذای تولید شده در هرکشور، دهک‌های درآمدی به طور مناسب، برخوردار نیستند.

این کارشناس بیمه بیان کرد:  در سال میلادی گذشته، بیش از دو برابر تعداد مرگ ومیر انسانی تولد در جهان رخ داده است. در قرن ۲۱ میلادی، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیون نفر در جهان در اثر گرسنگی جان باخته‌اند وبه ترتیب ابتلا به سرطان رتبه دوم و سپس استعمال دخانیات، الکل، ایدز و در رتبه ششم ویروس کرونا قرار دارد که هنوز عامل گرسنگی ۷ برابر آن قتل خاموش دارد.


بیشتربخوانید


این مقام مسئول تصریح کرد: FAO یا سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، نقش مهمی در توسعه کشاورزی در جهان دارد و رابطه ایران با فائو همواره در شش دهه اخیر رابطه‌ای سازنده بوده است. از سوی دیگر امکانات بومی پژوهشکده بیمه، به عنوان بازوی قوی تحقیقاتی و آموزشی بیمه مرکزی، همواره مرجعی برای پژوهش‌های بیمه‌ای در کشور مطرح است و بیمه کشاورزی از این منبع برخوردار است.

مدیر روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: اصولا در شرایط تغییر اقلیم که وابسته به گرمایش جهانی است، پیکار نابرابری بین تولید کشاورزی وعوامل قهری وطبیعی در جریان است، به گونه‌ای که به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد در نیم سده اخیر بیش از ۱۰ هزار فاجعه اقلیمی در جهان رخ داده است و بیش از ۳ هزار میلیارد دلار خسارت ایجاد کرده است و چه بسا با برخورداری از سیستم‌های پایش و هشدار سریع، امکان پیشگیری و کاهش یک سوم از این خسارات فراهم بود.

امینی اظهار کرد: همواره بیمه کشاورزی به عنوان ساز و کاری مشارکتی برای مدیریت بخش مهمی از ریسک‌های کشاورزی از سوی فائو و بانک جهانی، مطرح بوده است. این ساز و کار در جهان بیش از دو سده پیشینه دارد و در ایران نیز سابقه درخشان بیش از سه دهه کنشگری موثر و مورد حمایت وزیر جهاد کشاورزی و پشتیبانی بانک کشاورزی است.

این مقام مسئول در پایان گفت: اکنون این مکانیزم حمایتی-مشارکتی که نماد همکاری دولت-مردم است، مجهز به آخرین فن آوری‌های روز جهان، از جمله سنجش از دور ماهواره‌ای یا در اصطلاح (Remote Sensing) است. تمامی تراکنش‌های مالی در سامانه‌ای جامع و به صورت برخط و در پیکره (Core Insurance) طراحی شده و در حال اجراست. بدون شک تقویت بیمه کشاورزی در هرجای جهان، یکی از ابزار‌های کارآمد و توانمند مبارزه باگرسنگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار