طرح آبرسانی به ۱۲ روستای چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته چهل و دوم از پویش «هر هفته الف- ب- ایران» به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طرح آبرسانی به ۱۲ روستای چهارمحال و بختیاری امروز سه شنبه پنجم اسفند ۹۹ و همزمان با هفته چهل و دوم از پویش «هر هفته الف- ب- ایران» در ارتباط ویدئوکنفرانسی به دستور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در این آیین که در روستای بالد شهرستان اردل برگزار شد، اظهار داشت: برای آبرسانی به این تعداد روستا هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: آبرسانی به این ۱۲ روستا در قالب هفت کیلومتر خطوط انتقال، ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۸ کیلومتر توسعه شبکه اجرا شده است.

محمدی اضافه کرد: با افتتاح طرح‌های آبرسانی به این روستا‌ها به جمعیت روستایی برخوردار از آب لوله‌کشی این استان، ۲۰ هزار نفر اضافه شده است.

او همچنین از افزایش ۱.۵ درصدی جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی لوله‌کشی در استان خبر داد و گفت: تا پیش از این شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی لوله‌کشی ۷۷ درصد بود که با افتتاح طرح آبرسانی این ۱۲ روستا به ۷۸.۵ درصد افزایش یافت.

محمدی با بیان اینکه جمعیت ۱۲ روستای جدید برخوردار از آب لوله‌کشی بالای ۲۰ خانوار است اضافه کرد: این روستا‌ها شامل روستای تگرگ‌آب در شهرستان بروجن، عیسی‌آباد و فیل‌آباد در شهرستان فارسان، بارده در شهرستان بن، مازه‌رشته در کوهرنگ، نیسیاق، کوران‌آباد، شکرآباد، بالد، ارجل، سرزرد و توله‌دان در شهرستان اردل است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار