اولین رنکینگ جهانی تنیس پس از برگزاری نخستین گرنداسلم سال اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پایان بخش تک نفره رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا که با قهرمانی نواک جوکوویچ در بخش مردان و نائومی اوساکا در بخش زنان همراه بود، نخستین رنکینگ سال اعلام شد.

بر اساس رنکینگ جدید در بخش مردان نواک جوکوویچ و رافائل نادال کماکان در جایگاه اول و دوم قرار دارند، اما دنیل مدودوف فینالیست این دوره با امتیاز ۹۷۳۵ و یک پله صعود توانست جای "دومینیک تیم" را گرفته و مرد شماره ۳ دنیای تنیس شود. اختلاف "تیم" با نادال به ۱۵۰ امتیاز کاهش یافته است.

بیشترین صعود در این جدول متعلق به "اصلان کارتسف" شگفتی ساز این دوره رقابت‌های تنیس ملبورن است که با صعود ۷۲ پله‌ای از جایگاه ۱۱۴ به جایگاه ۴۲ صعود کرد. "گریگور دیمیتروف" هم با ۴ پله صعود به جایگاه هفدهم رسید و "کارن خاچانوف" و "استانیسلا واورینکا" نیز با یک و ۲ پله سقوط در جایگاه‌های ۲۰ و ۲۱ قرار گرفتند.

در بخش بانوان هم "اشلی بارتی" کماکان در جایگاه نخست قرار دارد و "نائومی اوساکا" با توجه به قهرمانی در نخستین گرنداسلم سال با یک پله صعود جای "سیمونا هلپ" را در جایگاه دوم رنکینگ جهانی گرفت. سرنا ویلیامز ۳۹ ساله نیز با ۴ پله صعود در جایگاه هفتم رنکینگ جهانی تنیس زنان قرار دارد.

"جنیفر باردی"، نائب قهرمان این رقابت‌ها نیز با ۱۱ پله جهش در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و به همراه هموطن خود "جسیکا پگولا" بیشترین صعود در رنکینگ جهانی تنیس زنان را از آن خود کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار