مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۵۴۵ نفر تسهیلگر و مجری در ۳۱ استان کشور و ۲۶۸ شهرستان با بنیاد برکت همراهی می‌کنند.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نهادسازی در جوامع محلی یکی از پایه‌های اصلی الگو‌های اشتغالزایی و توان افزایی بنیاد برکت است که به صورت شبکه های، برای پیشبرد امور مربوط به پیشرفت منطقه ای، ایجاد یا احیا گردیده است.

او با بیان اینکه این شبکه مردمی هم اکنون با بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور، بنیاد برکت را در پیشبرد اهداف خود را یاری می‌کنند، ادامه داد: اقدامات گسترده بنیاد برکت در اجرای ۴۸ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور با ایجاد شبکه‌ای از مردم، مجریان و تسهیلگران محلی منجر به تشکیل کارگروه اشتغال روستا، صندوق قرض الحسنه پشتیبان اشتغال روستایی و شبکه‌ای از کنشگران اجتماعی شده که این مهم، پایداری اشتغال را ایجاد کرده و توسعه‌ی فعالیت اقتصادی جامعه محلی را تضمین نموده است.

مدنی ادامه داد: ۱۲۶ هزار نفر در ۴۸ هزار طرح اشتغال زایی اجتماع محور فعال هستند، ادامه داد: این تعداد افراد شاغلی هستند که به صورت مستقیم و به مدت ۳۰ ماه مجری و تسهیلگر بنیاد برکت با ایشان در ارتباط هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ۴۴ هزار ۵۳۵ نفر در ۲ هزار و ۹۶۹ گروه پیشرفت محلی فعال هستند که شامل نیرو‌های متخصص و با تجربه محلی است، گفت: ۳۶ هزار و ۷۵۰ نفر کنشگر اجتماعی در ۷ هزار و ۳۵۰ روستا کارگروه اشتغال روستا را تشکیل داده اند که این کارگروه متشکل از امام جماعت، اعضای شورای، دهیار و معلم روستا است.

او ادامه داد: ۲ هزار نفر در ۴۰۰ طرح مشارکت اقتصادی فعال اند و این افراد شامل کارآفرینان بومی اعم از اعضای هیئت مدیره و مدیران اصلی بنگاه‌ها است.

مدنی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در ۲ هزار و ۷۴۰ طرح پروژه‌ای عمرانی مشغول به کار اند که این طرح‌ها شامل مدرسه و مسجد است، گفت: این افراد شامل هیأت امنای مساجد ساخته شده توسط بنیاد برکت و کادر اصلی مدارس برکت است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ۴ هزار و ۷۷۶ نفر در هزار و ۵۹۲ صندوق پشتیبان اشتغال روستایی مشغول به کار هستند که اعضای هیأت امنای صندوق شامل معتمدین محل هستند.

مدنی تصریح کرد: ۵۴۵ نفر تسهیلگر و مجری در ۳۱ استان کشور و ۲۶۸ شهرستان با بنیاد برکت همراهی می‌کنند، که این افراد شامل فارغ التحصیلان بومی و محلی هستند که از طریق فراخوان و آزمون جذب و با طی دوره‌های آموزشی اختصاصی در منطقه هدف مستقر و به عنوان پیشران‌های محلی فعالیت می‌کنند.

او افزود: ۲۲۵ هزار و ۳۰۶ نفر تعداد کل کنشگرانی است که بنیاد برکت را در راستای اشتغالزایی برای محرومان کمک می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار