سرپرست سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی گفت:سازمان ایمیدرو تا خرداد ۱۴۰۰ گزارش اکتشافات تفصیلی را اراِئه خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رضازاده سرپرست سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه حفاظت از این مکان را دشوار دانست و گفت:عملیات پاکسازی از سوی نیروی انتظامی انجام می‌گرفت، اما چون مداوم نبود فرصت برای بهره برداران غیرمجاز فراهم بود.

رضازاده افزود:بعداز درگیری مسلحانه اخیر در معدن آلبلاغ نیرو‌های یگان ویژه با همراه نیروی انتظامی استان و شرکت حفاظتی منتخب، منطقه را از وجود برداشت کنندگان غیرمجاز پاکسازی کردند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد:شرکت حفاظت شده با جذب ۷۰ نیرو از استان، بعداز عملیات پاکسازی اخیر با قرار دادن ۳ کانکس در روستای پرکانلو، انتهای سد و دره گوارکی که محل عبور و مرور بهره برداران غیرمجاز است بطور رسمی در منطقه مستقر شدند.

سرپرست سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکتشافات ابتدایی، نمونه برداری‌های اولیه از سوز ایمیدرو انجام شده است، گفت:با بهبود شرایط جوی سازمان ایمیدرو هم کار اکتشاف تفصیلی خود را انجام و تا خرداد ۱۴۰۰ گزارش نهایی اکتشافات را ارائه خواهد داد.

رضازاده در ادامه افزود:گام بعدی ایجاد واحد‌های فرآوری و استخراج مجاز که منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای منطقه خواهد شد.

حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی هم گفت:معدن آلبلاغ یک ظرفیت خدادادی است که مسیر استفاده از آن باید درست، کارشناسی و قانونی باشد.

حسین پور افزود:تا زمانیکه مطالعات و اکتشافات ایمیدرو در منطقه به پایان نرسد شیوه بهره برداری نیز طراحی نخواهد شد.

او نتیجه نشست‌ها و جلسات با ایمیدرو را تشریح و عنوان کرد: مردم کمک کنند و در منطقه حضور نداشته باشند تا مطالعات در مدت ۶ تا ۸ ماه انجام شود تا نحوه واگذاری و بهره برداری مشخص شود.

حسین پور افزود:تمام منافع و سود بهره برداری از این معدن متعلق به مردم منطقه است.

سجادی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با گلایه مندی از کندی مطالعات در معدن آلبلاغ گفت:انتظار می‌رود مرحله دوم اکتشافات ۱۲ ماهه، سرعت گیرد و اکتشافات عمیق انجام تا ذخیره قطعی معدن مشخص شود.

سجادی افزود: قرارگاه خاتم اعلام آمادگی کرده تا معدن را ظرف ۳ تا ۴ ماه ساماندهی کند و قول مساعد داده مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری و تا شعاع ۴۰ کیلومتری مشکلات زیرساختی، جاده‌ای و اجتماعی را حل کند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا چند نفر دیگه باید بمیرن؟چند تا بچه دیگه باید یتیم بشه تا مسیولین فکری برای البلاغ بکنن؟