فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به تشریح عملکرد یگان حفاظت منابع طبیعی استان طی امسال پرداخت.

سرهنگ عزیز قلاوند فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: در جهت صیانت و حفظ اراضی ملی اقدامات موثری صورت گرفته که این کار بدون زحمات دلسوزانه و بی وقفه بچه‌های یگان حفاظت استان و شهر‌ها میسر نبود.

او ادامه داد: توقیف یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق به حجم ۱۶ تن و ارزش ریالی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حمیدیه، کشف و امحا تعداد یک باب کوره زغال غیرمجاز که با همکاری پرسنل نیروی انتظامی ایذه کشف و ضبط شد.

قلاوند بیان داشت: رفع تصرف ۳.۱ هکتار از اراضی ملی پلاک خران سلفی شوشتر، ۴ فقره خلع و تصرف از اراضی ملی در مناطق تل کرسنه به مساحت ۱.۶ هکتار، قلعه کعبی ۱.۴ هکتار، منطقه بیشه‌های سردشت ۵.۷ هکتار و منطقه اباذر عسگری ۵.۸ هکتار که از مناطق بهبهان است.

فرمانده یگان منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: کشف و توقیف یک دستگاه پراید حامل چوب آلات قاچاق به حجم ۲۵۰ کیلوگرم به ارزش ۳۰ میلیون ریال در دشت آزادگان، جلوگیری از خاک برداری غیرمجاز در اراضی ملی مطبوعات و شنیشل با دستور دادستان استان صورت گرفت و باعث توقیف ۳ دستگاه کمپرسی و یک دستگاه لودر شد و برای افراد متخلف تشکیل پرونده انجام پذیرفت.

او در ادامه افزود: توقف عملیات ساخت و ساز غیر مجاز واقع در روستای صالح سعید بخش شاوور با دستور قضایی و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی شوش انجام پذیرفت و همچنین رفع تصرف ۱۱۸ هکتار از اراضی ملی پلاک جیری سلفی و کوهستان رگ سفید هندیجان از عملکرد مهم یگان حفاظت منابع طبیعی است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق، تصرف و دست درازی به اراضی ملی با شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.