وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم، از آمریکا و اروپا به سبب اتخاذ اقدامات ظالمانه علیه سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، فیصل المقداد، وزیر خارجه این کشور از طریق ویدئوکنفرانس در چهل و ششمین دوره شورای حقوق بشر سخنرانی کرد.

وی در اظهارات خود ضمن تاکید بر ادامه مبارزه با تروریسم اعلام کرد حق سوریه است که برای اخراج بیگانگان از خاک خود تلاش کند.

المقداد در سخنان خود تاکید کرد تروریسم همچنان در صدر چالش‌های جهانی قرار دارد که سازمان ملل و کشور‌های عضو آن با این معضل روبرو هستند و این تروریسم هر روز به شکل و شیوه جدیدی ظاهر می‌شود.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت به سبب تلاش برخی کشور‌ها برای بهره برداری از رنج سوری‌ها از طریق ترویج اطلاعات گمراه کننده، بخش‌هایی از بحرانی که سوریه شاهد آن بود همچنان ادامه دارد.

فیصل المقداد تاکید کرد سوریه تصمیم دارد به مبارزه با تروریسم و استفاده از حق قانونی خود برای پایان دادن به حضور غیرقانونی بیگانگان در خاک خود ادامه دهد.

وزیر خارجه سوریه همچنین سیاست‌های آمریکا و اروپا علیه سوریه و مردم آن را ظالمانه ارزیابی کرد.

وی در سخنان خود به موضوع بازسازی در سوریه اشاره کرد و افزود: موسسه‌ها و نهاد‌های کشور برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از تروریسم و آماده کردن فضای مناسب برای بازگشت عزتمندانه و داوطلبانه همه سوری‌ها به شهر‌ها و روستا‌های خود تلاش می‌کنند.

پیشتر در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم فیصل المقداد کرد. براساس این تحریم‌ها ورود این مقام سوری به این اتحادیه ممنوع است.

این اقدام بروکسل در راستای سیاست‌های واشنگتن صورت می‌گیرد. پیشتر نیز آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های سنگینی علیه دولت سوریه و بانک‌های این کشور کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار