رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:به دلیل شرایط شغلی، مردان بیشتر در معرض بیماری و حوادث قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، راضیه سادات میرمعینی رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به هفته سلامت مردان از یکم تا هفت اسفند ماه گفت: به دلیل شرایط شغلی و استرس کاری،مردان بیشتر در معرض بیماری ها قرار دارند.

رشد فناوری و پیشرفته شدن و زندگی ماشینی موجب تغییر سبک تغذیه و شیوه زندگی افراد شده که این امر نیز موجب عوارضی مانند اضافه وزن، استرس و بی تحرک بدنی شده است.

او با بیان اینکه کم تحرکی و چاقی در میان مردان شایع است، تصریح کرد: اغلب مردان به سلامتی و تناسب اندام خود بی‌توجه‌اند و معمولا تا زمانی که بیمار نشوند برای انجام آزمایش و معاینه های دوره ای  به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

میر معینی به نقش سوءمصرف دخانیات در ایجاد بیماری‌های خطرناک به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان ما در زمینه مصرف دخانیات جزو استان‌های پر مصرف کشور است بنابراین باید به سلامت مردان توجه بیشتری کنیم.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: حوادث ترافیکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در میان مردان است که علی رغم تلاش‌های که برای کاهش آن شده، اما همچنان شاهد وقوع تصادفات و مرگ ومیر افراد اغلب مردان هستند هستیم.

میر معینی افزود:ابتلا به سرطان از دیگر عوامل شایع مرگ و میر در میان مردان است که با غربالگری و تشخیص زود هنگام می‌توان از عوارض آن در امان ماند.

او درادامه یادآور شد:میکروب هلیکو باکتر پلیوری ارتباط مستقیمی با ابتلا به سرطان معده دارد که با درمان آن می‌توان به پیشگیری از این سرطان خطرناک کمک کرد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: سرطان پروستات از سرطان‌های شایع مردان است که مردان بالای ۵۰ سال برای پیشگیری از ابتلا به این سرطان باید آزمایش psa بدهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.