رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت گلستان در رابطه با هفته سلامت مردان در استان توضیحاتی ارائه داد.

فاطمه عرب عامری رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: همه ساله هفته نخست اسفند ماه به عنوان هفته سلامت مردان در نظر گرفته می‌شود تا با یادآوری اهمیت سلامت مردان، جامعه را آگاه کنیم.

عرب عامری گفت: امسال شعار هفته سلامت مردان "همه گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامت مردان" نامگذاری شده است.

رئیس گروه سلامت میانسالان و سالمندان مرکز بهداشت استان افزود: با توجه به اهمیت موضوع کرونا نامگذاری هفته سلامت مردان با این موضوع پیوند خورده و در تمام روز‌های این هفته به موضوع پرداخته شده است.

او ادامه داد: در این هفته جمعه ۱ اسفند کرونا و نقش مردان در حفاظت از سلامت خانواده، شنبه ۲ اسفند بهبود و حفظ سلامت روان مردان در دوره کرونا، یکشنبه ۳ اسفند شیوه زندگی سالم مردان در بحران کرونا با تاکید بر چاقی، دوشنبه ۴ اسفند سرطان‌های شایع مردان و مراقبت‌های پیشگیرانه در دوره کرونا، سه شنبه ۵ اسفند کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، چهارشنبه ۶ اسفند نقش باور‌های فرهنگی مردان در حفظ و ارتقای سلامتی خود در دوره کرونا، پنجشنبه ۷ اسفند گرامیداشت مقام پدران و توجه بیشتر به سلامت آنان در دوره کرونا نامگذاری شده که برنامه‌های مرکز بهداشت استان بر این اساس آماده شده است.

او افزود: مفهوم سلامتی اجتماعی درمردان؛ به معنای داشتن احساس تعلق به یک جامعه، برخورداری از سطح قابل قبول تحصیلات، داشتن یک شغل مناسب، داشتن یک خانواده سالم، و برخورداری از توانایی فراهم ساختن یک زندگی امن برای خود و خانواده است.

عرب عامری ادامه داد: شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کووید ۱۹، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می‌کند.

او افزود: در ایران از سال ۱۳۸۶ این موضوع به شکل جدی با همکاری انجمن‌های علمی و صاحب نظران حوزه سلامت مردان در دستور کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار گرفته و حاصل آن تدوین سند ملی سلامت مردان ایران است.

عرب عامری در رابطه با برنامه‌های مرکز بهداشت در این هفته افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا امسال برنامه‌های مرکز بهداشت در این هفته به صورت مجازی با هدف آگاه سازی و افزایش دانش جامعه در مورد سلامت مردان برگزار می‌شود.
 
او گفت: در راستای شعار ذکر شده فعالیت‌های مختلف آموزشی و اطلاع رسانی (برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و...)، انجام مراقبت مردان، جلسات آموزشی مختلف در مراکز، ادارات، کارگاه‌ها و کارخانجات و ...، برگزاری مسابقات ورزشی، مقاله نویسی و...، پیاده روی، برگزاری اردو‌های تفریحی و ... در استان و شهرستان‌های تابعه با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با شرایط همه گیری بیماری کرونا پیش بینی شده است که امیدواریم با اجرای آن‌ها بتوانیم گامی در جهت افزایش آگاهی و سلامت مردان برداریم.

عرب عامری افزود: آقایانی که قصد استفاده از خدمات مراکز بهداشت را دارند برای تشکیل پرونده الکترونیک کارت ملی خود و پرونده پزشکی، نتایج آزمایشگاهی قبلی، نتایج تصویربرداری‌های پزشکی قبلی خود و دارو‌هایی که مصرف می‌کنند را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.