استاندار کرمانشاه گفت : ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان صورت می‌گیرد که در آینده کرمانشاه را به قطب بزرگ پتروپالایش و پتروشیمی در کشور تبدیل خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : با پپگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌های وزیر نفت مقرر شده دو پروژه عظیم یکی به نام پالایشگاه گازی و یک پتروشیمی دیگر در مناطق غربی استان احداث شود که کار‌های مطالعاتی این پروژه‌ها توسط اساتید مجرب دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است.

او گفت : طبق پیگیری‌های صورت گرفته مصوب شده سرمایه گذاری‌هایی در زنجیره ارزش افزوده این پتروشیمی ها، در سنقر، کنگاور و اورامانات ایجاد شود.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا افزود: پس از پیگیری‌های فراوان قرارگاه خاتم با ۶۵ درصد سهام و وزارت نفت با ۲۵ درصد سهام جایگزین سهامداران قبلی این پروژه شدند که سهامداران جدید در حال تجهیز کارگاه و اقدامات اولیه برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه بسیار عظیم هستند که بدون تردید همین پروژه منجر به تحول بسیار عظیم در استان خواهد شد.

بازوند با اعلام اینکه مجموع سرمایه گذاری این پتروشیمی ها، پالایشگاه گازی و زنجیره‌های ارزش افزود بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی استان انجام خواهد شد، ادامه داد: بدون تردید این پروژه‌های عظیم ضمن اینکه یک تحول بسیار گسترده در استان ایجاد می‌کنند، باعث خواهند شد که در آینده کرمانشاه به قطب معروف و بزرگ پتروپالایش و پتروشیمی در کشور تبدیل شود.

او از تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان استان خواست از این ظرفیت‌های بسیار بزرگ برای توسعه و بالندگی بیش از پیش کرمانشاه استفاده کنند و تلاش خود را برای تولید و تامین کالا‌های این پروژه‌ها بکار گیرند.

بازوند ادامه داد: از صنعتگران می‌خواهیم سهم بزرگی در تامین و تولیدات کالا‌های مورد نیاز پروژه‌های در حال ساخت در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی داشته باشند، زیرا استفاده از این فرصت‌ها که به راحتی محقق نمی‌شود کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال، افزایش سرانه درآمد مردم، افزایش رتبه کسب و کار، تولید ثروت و کاهش شاخص فلاکت را در استان به دنبال خواهند داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده برای تبدیل شهرستان قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری گفت: در حال حاضر ایجاد هشت منطقه آزاد در کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است که هفته گذشته جلسه رسیدگی به مناطق آزاد دو استان کرمانشاه و کردستان در این مجمع برگزار شد که خوشبختانه در این جلسه دفاع خوبی از شهرستان قصرشیرین برای تبدیل به منطقه آزاد تجاری صورت گرفت.

او گفت: در جلسه هفته گذشته مزیت‌ها و ویژگی‌های خوب شهرستان قصرشیرین از جمله نزدیکی به پایتخت عراق، نزدیکی به پایتخت ایران، وجود زیرساخت ها، آزادراه‌ها و... را مطرح کردیم که امیدواریم با توجه به این ویژگی‌ها و دفاع و حمایت خوب، این شهرستان به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.