مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۷۱هزار دانش آموز در سراسر استان زیر پوشش طرح ملی شهاب (شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر) هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب ،مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، در نشست کار گروه اجرایی طرح شهاب در استان کرمان گفت: کشف، شناسایی، جذب، هدایت و حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی استعداد‌های برتر دانش آموزان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

او افزود: طرح ملی شهاب باید در یک فرآیند مستمر و بلند مدت اجرا شود تا به شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر دانش آموزان برسد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان، بر لزوم توجه به استعداد‌ها و شناسایی آن‌ها تاکید کرد و گفت: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی نیز بر ضرورت این کار تاکید شده و استعداد‌ها به معادن طلایی تعبیر می‌شود که باید کشف و شناسایی شوند.

اسکندری نسب با اشاره به فراگیر بودن طرح شهاب در استان گفت: تمامی دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم استان تحت پوشش این طرح هستند و از این رو عوامل مدرسه باید برای اجرای مطلوب طرح تلاش کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به اشاره به اینکه ۱۷۱هزار دانش آموز کرمانی زیر پوشش طرح ملی شهاب هستند تصریح کرد: عوامل اجرایی باید توجه داشته باشند که طرح شهاب را نباید به سمت رقابتی شدن ببرند، بلکه باید در یک فضای عادی اجرا شود.

او شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر را لازمه ایجاد عدالت آموزشی دانست و گفت: بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان به عنوان معین اقتصادی برای توانمند سازی معلمان و دانش آموزان در ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با این اداره، همکاری اثر بخشی دارند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان خواستار مشارکت خیران آموزش یار برای اجرای طرح کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان شد و بیان کرد: طرح شهاب با جدیت در استان پیگیری شود و منابع مالی مورد نیاز این طرح نیز از محل اعتبارات دولتی و خیران تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار