جلسه کمیته تولید محتوای استان یزد با حضور فضلی مشاور معاون وزیر در امور پیش دبستانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: بسته تحولی کلاس گویا یکی از بسته‌های تحولی معاونت آموزش ابتدایی وزارت بوده که نوآموزان دوره پیش دبستانی را مخاطب قرار داده است.

او افزود: کیفیت بخشی به آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی، پرورش مهارت‌های زبان آموزی به خصوص مهارت‌های گوش دادن و سخن گفتن، رشد مهارت‌های اجتماعی نوآموزان، پرورش آداب و مهارت‌های زندگی و آمادگی برای کسب مهارت‌های خواندن و نوشتن را می‌توان از اهداف این بسته تحولی ذکر کرد.

در ادامه رخساره فضلی، مشاور معاون وزیر در امور پیش دبستانی به بیان نتایج مورد توجه در" بسته تحولی گویا" پرداخت.

او ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تنها ۵ درصد مراکز پیش دبستانی مجری این برنامه هستند گفت: انتظار داریم تا با ارائه فعالیت‌های پروژه محور و ترکیبی و تلفیقی، در پایان نوآموزان تسلط به تولید و توانش زبان فارسی و هم چنین تسلط کافی به مهارت هایی، چون گوش کردن و سخن گفتن پیدا کرده باشند.

فضلی محور تفکر را در نوآموزان بسیار مهم دانست و گفت: زبان آموزی بدون تفکر امکان پذیر نیست.

این مسئول بیان داشت: همچنین باید به مهارت‌های زندگی از جمله ادب و جرات ورزی و مسئولیت پذیری که مبنای آن خود شناسی و خود پنداره مثبت است توجه بسیار داشت.

او ادامه داد: کودکان باید نسبت به خودشان تصور خوبی داشته باشند تا مهارت‌های ارتباطی درست شکل بگیرد.

در پایان اعضای کمیته تولید محتوای پیش دبستان استان یزد به طرح سوالات خود در مورد چگونگی تولید محتوای بسته تحولی گویا پرداختند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار