مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دوره پیش دبستانی در سال آینده سه ساله خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن موحدی فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مراسم آغاز به کار مراکز یادگیری محلی آموزش والدین کودکان پیش از دبستان، با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی بسیار مهم و تاثیرگذار است گفت: دوره پیش دبستانی در سال آینده سه ساله خواهد شد و تصمیماتی خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص صورت گرفته است.

او افزود: خوشبختانه استان یزد در آموزش طرح گویا که طرحی ویژه برای دوره پیش دبستانی است موفق عمل کرده و دبیرخانه این طرح در سراسر کشور به استان یزد محول شده است.

موحدی فر اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که آموزش و پرورش استان یزد نه تنها در استان هدایت گر این طرح خواهد بود بلکه هدایت گر و تولید محتوای بخشی از طرح‌های دوره پیش دبستانی در کشور را عهده دار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت خواندن و نوشتن دانش آموزان گفت: آزمون‌های بین المللی در این خصوص طراحی شده است و نشان دهنده این است که باید به طرح خوانا در مدارس بیشتر توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: اولیا باید کمک کنند تا این طرح فقط در قالب طرح باقی نماند و بتواند به بهترین شکل عملی شود.

موحدی عنوان کرد: اطمینان داشته باشید که اگر آموزش غیر رسمی فرزندانتان در قالب سازمان پیش دبستانی به آموزش و پرورش محول کنید با مطالعات و کار‌های عملی که انجام خواهد شد و همچنین محتوا‌هایی که تهیه می‌شود مسیر درست و خوبی را طی خواهد کرد.

او تاکید کرد: در دوره‌های قبل که پیش دبستانی در اختیار آموزش و پرورش نبود مشکلات متعددی برای دانش آموزان به وجود می‌آمد که یکی از مشکلات مهم آن اختلالات یادگیری دانش آموزان بود و امیدواریم تمامی این مشکلات در آموزش و پرورش از بین برود.

این برنامه در بستر شبکه شاد به صورت زنده برای انجمن اولیا و مربیان مدارس، مدیران و والدین در استودیو آموزش و پرورش ناحیه یک ضبط و پخش شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.