تفاهم‌نامه‌ای میان فدراسیون تکواندوی ایران و بلغارستان به منظور توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات امضاء شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فدراسیون تکواندو، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندوی ایران و "اسلاوی بینف" رئیس فدراسیون بلغارستان در حضور "نیکولینا کانوا" سفیر این کشور در ایران و فرشید طهماسبی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان، تفاهم‌نامه‌ی ۳ ساله‌ای را به منظور توسعه روابط و ارتقای سطح همکاری در برنامه‌های مشترک و مسابقات تنظیم و امضاء کردند.

هدف این تفاهم‌نامه توسعه تکواندو از طریق همکاری دو جانبه بین این ۲ فدراسیون بوده که شامل برنامه‌های آموزشی، تمرینی و شرکت در تورنمنت‌های ۲ کشور می‌شود.

تحقیق، آماده سازی و انتشار برنامه‌های آموزشی تکواندو، پذیرش دانشجویان بلغارستان در آکادمی تکواندوی ایران، برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای تمامی رده‌های سنی، حضور در تورنمنت‌های آزاد هر کشور، دیدار‌هایی در سطح باشگاه‌ها، برگزاری کمپ‌های مشترک، تبادل مربی و بازیکن در راستای توسعه تکواندوی بلغارستان از دیگر موارد این تفاهم‌نامه بود.

دوره اعتبار این تفاهم‌نامه از سال ۲۰۲۱ تا پایان المپیک ۲۰۲۴ فرانسه است.

سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در این مراسم گفت: دیپلماسی ورزشی از دیپلماسی سیاسی بهتر عمل می‌کند و فکر می‌کنم امضاء این تفاهم‌نامه می‌تواند به این روابط و دوستی‌ها کمک کند. موفقیت تکواندوکاران بلغار افتخار خود ما است؛ هرچه این تیم بتواند در عرصه‌های جهانی و قاره‌ای بهتر عمل کند، تکواندوی ایران شادمان می‌شود.

او افزود: مطمئن باشید که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تکواندوی بلغارستان ارتقا پیدا کرده و سکو‌های مهمی را در جهان کسب کند. حضور ارزشمند سفیر بلغارستان در ایران و دکتر طهماسبی مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان اعتبار این تفاهم‌نامه را دو چندان می‌کند و انشالله بتوانیم به بهترین شکل به آن پایبند باشیم.

رئیس فدراسیون تکواندوی بلغارستان نیز گفت: برنامه‌های بسیاری در آینده با یکدیگر خواهیم داشت و قدمی که الان برداشتیم گام کوچکی بود برای راه بسیار طولانی که پیش رو داریم. از شما برای میزبانی تیم ملی کشورمان تشکر می‌کنم، این مهم آغاز راهی خواهد بود تا نتایج بسیار خوبی کسب شود و باعث بهبود روابط دو کشور می‌شود.


بيشتر بخوانيد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار