جمعیت هلال احمر درباره پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بعد از وقوع زلزله توصیه‌هایی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما ممکن است حتی در زمان شیوع کرونا در معرض وقوع زلزله قرار گیریم، در این صورت باید اقدامات خاصی را انجام دهیم و به بعضی از موارد توجه کنیم.

آمادگی قبل از وقوع زلزله

با اعضای خانواده درباره اقدامات مورد نیاز در زمان وقوع زلزله گفت‌وگو و مسیر‌های خروج را برای شرایط اضطراری مشخص کنید. در کیف اضطراری علاوه بر تجهیزات موجود برای حداق سه روز اقلامی، چون دستکش یکبار مصرف، صابون، ماسک، کیسه زباله و محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح را اضافه کنید.

آمادگی حین وقوع زلزله

هنگام وقوع زلزله زیر میز محکم یا سه گوش دیوار پناه بگیرید و از پنجره‌ها، شیشه، کمد و هر آنچه که پرت می‌شود دوری کنید. اگر به هنگام وقوع زلزله در رختخواب هستید از سرتان با بالشت محافظت کنید.

آمادگی بعد از وقوع زلزله

بعد از پایان لرزش به ترتیب از مکان‌هایی که پناه گرفتید، خارج شوید و فورا جریان آب، برق و گاز را قطع کنید. کیف شرایط اضطراری را بردارید و با دست و بازو از سر و گردنتان محافظت کنید، از ساختمان خارج شوید و در اولین فرصت دستکش و ماسک بپوشید.

در زمان وقوع زلزله به افراد آسیب پذیری، چون زنان باردار، کودکان و سالمندان توجه بیشتری داشته باشید و از آن‌ها مراقبت کنید، در صورتی که بیمار مبتلا به کرونا در منزل دارید علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری، نیاز‌های دارویی را هم پیگیری و فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنید و اگر در مکان‌های امن عمومی اسکان یافتید حتما از ماسک استفاده کنید.

پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بعد از زلزله


بیشتر بخوانید:

چه نکاتی را باید در چادرهای اسکان اضطراری رعایت کنیم؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار